Skip to main content
beantwoord

Nieuwe dienstregeling: stilstaan bij Sloterdijk

• 14 januari 2025
  • 2 reacties
  • 156 Bekeken

Hi NS,

Sinds de nieuwe dienstregeling is ingegaan heeft de trein van/naar Hoorn Kersenboogerd standaard 5 minuten wachttijd op station Amsterdam Sloterdijk. In de oude dienstregeling was dit nooit het geval, toch vraag ik me af waar dat wachten voor nodig is? Zo is iedereen 5 minuten later op bestemming wat toch net jammer is.

Beste antwoord door Keuzereiziger

De aanpassing is het gevolg van de nieuwe dienstregeling met Airportsprinters. Zou de trein van/naar Hoorn Kersenboogerd kort stoppen in Sloterdijk, dan zou hij tussen Sloterdijk en Hoofddorp ongeveer bovenop een Airportsprinter te liggen. De precieze wachttijd van 5 minuten wordt bepaald door de beschikbaarheid van perrons op Schiphol, want ook daar moet deze Sprinter tussen de Airportsprinters rijden.

Bekijk origineel

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 14 januari 2025

Het lijkt mij dat de sprinter moet wachten tot de intercity naar Enkhuizen hen inhaalt (of een andere trein???)

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 3610 reacties
  • Antwoord
  • 20 januari 2025

De aanpassing is het gevolg van de nieuwe dienstregeling met Airportsprinters. Zou de trein van/naar Hoorn Kersenboogerd kort stoppen in Sloterdijk, dan zou hij tussen Sloterdijk en Hoofddorp ongeveer bovenop een Airportsprinter te liggen. De precieze wachttijd van 5 minuten wordt bepaald door de beschikbaarheid van perrons op Schiphol, want ook daar moet deze Sprinter tussen de Airportsprinters rijden.

Reageer