Mijn vraag is waarom de trein uit Brabant om .03 aankomt, en de IC naar Zeeland ook om .03 vertrekt. Waarom kon dit niet optimaler worden geregeld? Er is wel een Sprinter om .08 dus in die zin een prima aansluiting, maar de tijdwinst die de IC zou opleveren is er voor de mensen uit de Brabant-trein niet.
Roosendaal aansluiting grote steden Zeeland
Beste antwoord door Gorott
Komt volgens mij voornamelijk doordat alles krap op elkaar zit in Roosendaal qua tijd. (Of iets met ruimte)
De IC moet sowieso op tijd vertrekken om genoeg ruimte te bewaren tussen de sprinter en IC tot aan Rilland-Bath, je zult de sprinter daarom ook bijna nooit voor de IC zien vertrekken.
En de IC vanuit Zwolle kan niet eerder aankomen door de beschikbare ruimte in Breda.
Je zou de sprinter en IC een paar minuten kunnen opschuiven, maar volgens mij kan dit ook niet (ivm met goederenvervoer?)
In 2026 wordt de sprinter gekoppeld met de IC richting Zwolle, daar heb jij dan wel niet zoveel aan, maar toch fijn 😁.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.