Wijzigingen materieelinzet 2018 | NS Community

Wijzigingen materieelinzet 2018

  • 1 December 2017
  • 28 reacties
  • 2932 Bekeken

  • Medewerker Veiligheid en Service NS
  • 8985 reacties
Ik zag op het forum al in een aantal topics wat vragen/discussies over de wijzigingen van het materieel met de dienstregeling van 2018. Hier een handig schemaatje 😉


28 reacties

Denk niet dat ICM-13+ voorlopig nog gaat terugkomen. Je rijdt dan met 4 treinstellen, dus extra veel kans op een defect. Want als één stel ermee ophoudt, staan ze allemaal stil.
Om nog maar niet beginnen over de dienstverlening. Aangezien de doorloopkop is verwijderd bij de modernisering, zijn de veiligheidsrisico's hoog. Want 4 conducteurs op één trein zie ik niet gebeuren, en 3 eerlijk gezegd ook niet.

Waarom moet er in ieder treinstel een conducteur? Dat is nu ook zo en dat is ook nooit geweest. Bij andere maatschappijen rijden veel treinen overigens zonder conducteurs, hetgeen ook in het buiteland heel gewoon is.
Volgens mij mogen twee conducteurs 13 bakken ICM meenemen, en met 3 conducteurs mag je met 15 bakken rijden. Maar je zult wel in Gouda het perron tussen de sporen 8 en 10 moeten verlengen wil je treinen van 13 bakken gaan inzetten. Het gebeurt nu ongeveer eens per maand dat er door een verstoorde materieelomloop een ICM13 ontstaat (ICM12 waar een drietje verwisseld is voor een viertje) en vaak genoeg gezien dat men daar moeilijk over doet omdat er enkele perrons zijn waar dat net niet past.
Reputatie 4
Alle perrons, op Enschede na, kunnen 14-16 bakken richting Den Haag. Alleen dat rijdt nooit meer in NL. Enschede kan er 12 aan.
In Deventer wordt vaak aangekoppeld, vooral bij lange treinen

Reageer