Bladzijde 2 / 2
Om nog maar niet beginnen over de dienstverlening. Aangezien de doorloopkop is verwijderd bij de modernisering, zijn de veiligheidsrisico's hoog. Want 4 conducteurs op één trein zie ik niet gebeuren, en 3 eerlijk gezegd ook niet.
Waarom moet er in ieder treinstel een conducteur? Dat is nu ook zo en dat is ook nooit geweest. Bij andere maatschappijen rijden veel treinen overigens zonder conducteurs, hetgeen ook in het buiteland heel gewoon is.
Volgens mij mogen twee conducteurs 13 bakken ICM meenemen, en met 3 conducteurs mag je met 15 bakken rijden. Maar je zult wel in Gouda het perron tussen de sporen 8 en 10 moeten verlengen wil je treinen van 13 bakken gaan inzetten. Het gebeurt nu ongeveer eens per maand dat er door een verstoorde materieelomloop een ICM13 ontstaat (ICM12 waar een drietje verwisseld is voor een viertje) en vaak genoeg gezien dat men daar moeilijk over doet omdat er enkele perrons zijn waar dat net niet past.
In Deventer wordt vaak aangekoppeld, vooral bij lange treinen
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.