Skip to main content
beantwoord

Meereiskorting op meerdere trajecten op één dag

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Ik reis samen met iemand met een abonnement en kan 40% korting krijgen.

De reis gaat van Apeldoorn naar Den Haag, museumbezoek.

Vervolgens van Den Haag naar Amsterdam-Zuid, weer museumbezoek.

Ten slotte van Amsterdam CS naar Apeldoorn.

Hoe gaat dit dan met de code(s), moet ik telkens opnieuw een code gebruiken?

Dit doen we op één dag.

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

De Samenreiscode die je krijgt is bruikbaar voor drie tickets/personen. Die drie personen mag ook gewoon 3× jijzelf zijn. Een Samenreiscode is enkele dagen geldig.

Je zult het zelf moeten uitrekenen wat het je aan kosten/korting oplevert, maar een https://www.discoverholland.com/holland-travel-ticket kost € 51,00 voor reizen na 9:00 doordeweeks (en heel het weekend natuurlijk), en dan is bus/tram/metro (voor naar het museum) inbegrepen.

Te koop bij kaartautomaten op het station.

Bekijk origineel

10 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30313 reacties
  • Antwoord
  • 15 april 2025

Welkom bij de NS Community!

De Samenreiscode die je krijgt is bruikbaar voor drie tickets/personen. Die drie personen mag ook gewoon 3× jijzelf zijn. Een Samenreiscode is enkele dagen geldig.

Je zult het zelf moeten uitrekenen wat het je aan kosten/korting oplevert, maar een https://www.discoverholland.com/holland-travel-ticket kost € 51,00 voor reizen na 9:00 doordeweeks (en heel het weekend natuurlijk), en dan is bus/tram/metro (voor naar het museum) inbegrepen.

Te koop bij kaartautomaten op het station.

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 349 reacties
  • 15 april 2025

Indien de reis in het weekend of een officiële feestdag plaats vind, dan raad ik abonnement NS weekend vrij aan, nu in de aanbieding voor €27,71 per maand (eerste 2 maanden). Dit is goedkoper dan de bovenstaande reis met 40% korting.

Na 1 maand dagelijks opzegbaar.

Eventueel uit te breiden met 40% korting in de daluren (voor een meerprijs)

Indien samenreiskorting op een andere OV chipkaart wordt gezet met NS flex basis, dan blijft dat op staan tot 04:00 (de volgende dag), tenzij de medereiziger in account de samenreiskorting uit zet.

Ook digitale treinkaartjes zijn geldig tot 04:00 de volgende dag.

Bij het geven van een code is 1 code nodig voor 3 losse treinkaartjes.

Forum|alt.badge.img+1
  • NS Dienstregeling Expert
  • 3654 reacties
  • 15 april 2025

Als u de reis zonder abonnement en op basis van meereiskorting wilt maken, dan moet u inderdaad drie tickets kopen voor elk van de drie reizen.

Aan uzelf om te bepalen of één van bovenstaande suggesties u beter bevalt.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16644 reacties
  • 15 april 2025

Zou je een OV-chipkaart met Flex hebben dan reis je na aanzetten van de Samenreiskorting de hele dag met Samenreiskorting (of totdat je het zelf weer uitzet). Dan hoef je niet 3 e-tickets te kopen waarvoor je 3 keer een code moet gebruiken. 

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 16 april 2025

@Seinhuis 

Als ik het goed begrijp kan ik formeel na 1 maand of eerder, in elk geval bijtijds alweer opzeggen.

En hoef ik niet persé 2 maanden te betalen.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30313 reacties
  • 16 april 2025
Jan24 schreef:

@Seinhuis 

Als ik het goed begrijp kan ik formeel na 1 maand of eerder, in elk geval bijtijds alweer opzeggen.

Als je al een persoonlijke kaart hebt en daar bijv. per zaterdag 19 april Flex Weekend Vrij op neemt dan betaal je € 36,95 voor een maand.

Als je dan op 19 mei (eerst mogelijke wijzigingsdatum) weer wisselt naar Flex Basis betaal je precies een maand, en volgt er géén factuur voor de volgende maand. Je abonnement is dan geldig voor vrij reizen van zaterdag 19 april t/m zondag 18 mei.

Dat is dus 5 weekenden vrij reizen voor € 36,95 maar voor die ene dag (Apeldoorn - Den Haag - Amsterdam Zuid en dan terug van Amsterdam Centraal naar Apeldoorn) maakt het niet uit hoeveel dagen het geldig is. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13644 reacties
  • 16 april 2025
Robert B schreef:
Jan24 schreef:

@Seinhuis 

Als je al een persoonlijke kaart hebt en daar bijv. per zaterdag 19 april Flex Weekend Vrij op neemt dan betaal je € 36,95 voor een maand.

Als je dan op 19 mei (eerst mogelijke datum) weer wisselt naar Flex Basis betaal je precies een maand, en volgt er géén factuur voor de volgende maand. Je abonnement is dan geldig voor vrij reizen van zaterdag 19 april t/m zondag 18 mei.

Dat is dus 5 weekenden vrij reizen voor € 36,95

Weekend vrij is momenteel in de aanbieding!

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30313 reacties
  • 16 april 2025
MoDe schreef:

Weekend vrij is momenteel in de aanbieding!

Oh ja, als de museumreis in het weekend is kan het voor € 27,71 maar als je nog geen persoonlijke kaart hebt is de levertijd een week.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 17 april 2025

Ik wil het abonnement Weekend vrij, welke nu in de aanbieding is. En deze op 18 april, Goede Vrijdag, al gaan gebruiken. Kan ik er in principe na 1 maand vanaf, of moet ik toch minimaal 2 maanden afnemen en betalen? Zo lees ik het echter niet in de voorwaarden voor dit abonnement.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13644 reacties
  • 17 april 2025
Jan24 schreef:

Ik wil het abonnement Weekend vrij, welke nu in de aanbieding is. En deze op 18 april, Goede Vrijdag, al gaan gebruiken. Kan ik er in principe na 1 maand vanaf, of moet ik toch minimaal 2 maanden afnemen en betalen? Zo lees ik het echter niet in de voorwaarden voor dit abonnement.

Als je een persoonlijke ov-chipkaart hebt kun je deze 18 april op jouw kaart zetten. Heb je nog geen kaart dan kan het abonnement pas een week later in gaan.

Je kunt na een maand opzeggen. Het eventueel al vooruitbetaalde abonnementsgeld voor de 2e maand, krijg je terug.

Reageer