Skip to main content
beantwoord

onbegrijpelijke regels PrijsTijd korting

Ik wil voor zaterdag 12 april een e-ticket kopen van Dordrecht naar Amsterdam. Als ik Amsterdam Centraal invul als eindbestemming krijg ik geen PrijsTijd korting, als ik Amsterdam Sloterdijk of =Zuid invul krijg ik wel korting. Waar slaat dat op?

Beste antwoord door iMark

Dat is al uitgelegd. Amsterdam Centraal is een populaire bestemming. Amsterdam Sloterdijk is dat niet. Vandaar dat er naar Sloterdijk wel een aanbieding is als die er naar Centraal niet is.

Maar er zijn ook wat deals als je Amsterdam Muiderpoort als bestemming kiest. Als de route via Amsterdam Centraal is mag je daar uitstappen en de rest van ticket ongebruikt laten.

Bekijk origineel

11 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4146 reacties
  • 8 april 2025

Amsterdam Centraal is een populaire bestemming waar iedereen naar toe wil. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13641 reacties
  • 8 april 2025

Prijs tijd korting wordt over het algemeen gegeven voor minder populaire trajecten.

• Auteur
  • Intercity
  • 7 reacties
  • 8 april 2025
MoDe schreef:

Prijs tijd korting wordt over het algemeen gegeven voor minder populaire trajecten.

Dordrecht Amsterdam-Sloterdijk en Dordrecht Amsterdam Centraal is hetzelfde traject, Sloterdijk is het station vóór Amsterdam Centraal, dus nogmaals: waarom naar de één wel korting, en naar het andere niet?

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12651 reacties
  • Antwoord
  • 8 april 2025

Dat is al uitgelegd. Amsterdam Centraal is een populaire bestemming. Amsterdam Sloterdijk is dat niet. Vandaar dat er naar Sloterdijk wel een aanbieding is als die er naar Centraal niet is.

Maar er zijn ook wat deals als je Amsterdam Muiderpoort als bestemming kiest. Als de route via Amsterdam Centraal is mag je daar uitstappen en de rest van ticket ongebruikt laten.

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 349 reacties
  • 8 april 2025

Misschien dat het abonnement NS weekend vrij een beter product is. Dit abonnement is goedkoper dan een retourreis (op basis van vol tarief), en na 1 maand dagelijks opzegbaar.

Het voordeel is dat u het hele weekend (en feestdagen) kunt reizen en dus niet afhankelijk bent van een tijdsblok, en eventueel van eindbestemming kunt veranderen.

• Auteur
  • Intercity
  • 7 reacties
  • 8 april 2025
Seinhuis schreef:

Misschien dat het abonnement NS weekend vrij een beter product is. Dit abonnement is goedkoper dan een retourreis (op basis van vol tarief), en na 1 maand dagelijks opzegbaar.

Het voordeel is dat u het hele weekend (en feestdagen) kunt reizen en dus niet afhankelijk bent van een tijdsblok, en eventueel van eindbestemming kunt veranderen.

Voor die ene keer per jaar dat ik vanuit Dordrecht verder reis dan Den Haag of Breda lijkt me dat niet zo'n goed idee, maar bedankt voor het meedenken.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2698 reacties
  • 8 april 2025
Rob van Hulst schreef:

Voor die ene keer per jaar dat ik vanuit Dordrecht verder reis dan Den Haag of Breda lijkt me dat niet zo'n goed idee, maar bedankt voor het meedenken.

Het abonnement is goedkoper dan een retourticket en je kunt het na de eerste maand opzeggen. In principe betaal je dan slechts €36,95 voor dat ene retourtje, wat €7,45 goedkoper is dan een retourticket Dordrecht - Amsterdam Centraal tegen het volle tarief.

Daarnaast kun je de hele maand in het weekend gratis reizen, zonder vast te zitten aan een specifiek tijdslot. Je zou dus eventueel meer dagjes weg kunnen.

• Auteur
  • Intercity
  • 7 reacties
  • 8 april 2025
iMark schreef:

Uw antwoord bewijst mijn gelijk. Als ik een ticket naar Muiderpoort koop moet ik via Amsterdam Centraal reizen. Het slaat toch nergens op dat ik dan voor een ticket naar Centraal geen korting krijg. Het is gewoon complete willekeur.

• Auteur
  • Intercity
  • 7 reacties
  • 8 april 2025
Gorott schreef:
Rob van Hulst schreef:

Het abonnement is goedkoper dan een retourticket en je kunt het na de eerste maand opzeggen. In principe betaal je dan slechts €36,95 voor dat ene retourtje, wat €7,45 goedkoper is dan een retourticket Dordrecht - Amsterdam Centraal tegen het volle tarief.

Daarnaast kun je de hele maand in het weekend gratis reizen, zonder vast te zitten aan een specifiek tijdslot. Je zou dus eventueel meer dagjes weg kunnen.

Ik had eigenlijk willen zeggen: voor die minder dan 5 treinreizen per jaar lijkt het me geen goed idee om wat voor abonnement dan ook te nemen. Daar komt nog bij dat ik een lokaal bus-kortingabonnement heb dat niet werkt icm NS Flex. Ik zou het liefste willen dat AH of Kruidvat weer eens gewoon met die goedkope dagkaarten komen, maar die zijn tijdens corona geruisloos verdwenen.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30313 reacties
  • 8 april 2025

Welkom ​@Rob van Hulst,

@Seinhuis promoot graag Weekend Vrij, maar een hoop gedoe als je ook flinke korting kunt krijgen met PrijsTijd Deals.

Voor Rotterdam - Breda (of andersom) zie ik nergens PrijsTijd Deals, maar vanaf Schiedam of Blaak of Lombardijen wel (vanaf 27 april).

Zie mijn reactie op een van je andere topics, je kunt op 27 april en 3 mei gewoon voor € 4,70 al van Rotterdam naar Breda (en terug), daar kan geen Weekend Vrij tegenop. Voltarief kost Rotterdam - Breda € 11,70

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12651 reacties
  • 8 april 2025
Rob van Hulst schreef:
iMark schreef:

Uw antwoord bewijst mijn gelijk. Als ik een ticket naar Muiderpoort koop moet ik via Amsterdam Centraal reizen. Het slaat toch nergens op dat ik dan voor een ticket naar Centraal geen korting krijg. Het is gewoon complete willekeur.

Niet bepaald. Ik heb slechts uitgelegd dat er soms een trucje is een ticket naar een ander station dan Amsterdam Centraal te kopen waarbij je dan wel een aanbieding kunt kopen. Het is niet zozeer willekeur als beleid om geen aanbiedingen naar Amsterdam Centraal te verkopen.
Overigens hoef je van Dordrecht naar Amsterdam Muiderpoort niet via Amsterdam Centraal te reizen. Je kunt in Rotterdam Centraal ook overstappen op de rechtstreekse Sprinter via Woerden en Breukelen. Je komt dan helemaal niet via Amsterdam Centraal. Dus goed opletten wat je koopt.

Reageer