Skip to main content
beantwoord

onterechte boete jongeren

Ik ben 17 jaar en heb een jongere dagkaart betaalt. Om 18:00 ging ik de poortjes binnen wat overigens ook gewoon lukte. Toen werd ik bij een controle tegengehouden en kreeg ik een boete geschreven voor 57 euro. Ik ben binnengekomen op een of andere manier. Vind dit een fout van de NS en zou graag mijn geld terug willen. 

Beste antwoord door MoDe

De jongerendagkaart is tussen 16 en 18.30 uur niet geldig. Mogelijk heb je de boete gekregen omdat je in die tijd binnen de poortjes was? Op een station/perron moet je in het bezit het zijn van een geldig vervoersbewijs.

Je kunt telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice en vragen om kwijtschelding.

Bekijk origineel

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 11 april 2025
bibivadek_ schreef:

Ik ben binnengekomen op een of andere manier. 

Heb je hiervoor het e-ticket gebruikt? Werd je uitgelegd waarom je een boete kreeg?

Robert B
Forum|alt.badge.img+4

Welkom bij de NS Community!

Als het lukt om met een Jongeren Dagkaart Dal om 18:00 doordeweeks een poortje te openen lijkt dat me prima. Geen idee waar dat bedrag van 57 euro vandaan komt, dus neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, X of Facebook).

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 11 april 2025

De jongerendagkaart is tussen 16 en 18.30 uur niet geldig. Mogelijk heb je de boete gekregen omdat je in die tijd binnen de poortjes was? Op een station/perron moet je in het bezit het zijn van een geldig vervoersbewijs.

Je kunt telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice en vragen om kwijtschelding.

• Reisadviseur*
  • 11 april 2025

wel toegang geven en vervolgens zeggen dat dat niet mag. Dat is alsofen wildvreemde in huis uitnodigt en vervolgens de politie belt vanwege huisvredebreuk 🤭

Reageer