Skip to main content

Graag een bos bloemen en taart voor deze NS conducteurs Michel en Anniek, Wouter Koolmees


Gisteren na lange tijd weer met NS Internationaal van Gouda via Rotterdam naar Zaventem Airport in Brussel. De Belgen hadden gestaakt tot en met maandagavond. De dag er na zouden de Eurocity weer normaal rijden vanaf Rotterdam. Niet dus. De Eurocity van elf uur negen in geen velden of wegen. Daarom ingestapt in de klaarstaande Intercity Direct naar Breda en vanaf daar zien we wel weer verder. Gevraagd aan de passerende conductrice hoe ik na Breda het snelste in Zaventem kom kreeg ik de tip om naar haar collega te gaan die voor een andere reiziger probeerde een taxi te regelen vanaf Breda naar Zaventem.

Het was 1 April dus ik dacht ze maakt een 1 April grap. Maar you’ll never know. Niet dus. Na twintig minuten in Breda te hebben gewacht in gezelschap van de conducteurs die moesten wachten op hun volgende trein kwam er een vriendelijke taxi chauffeur met een Mercedes aangereden die ons naar Zaventem bracht. Na 10.000 vrachtwagens te zijn gepasseerd, waarvan ieder Europees land er wel een tussen zat, kwamen we om 13.30 op Zaventem aan en waren we op tijd voor vlucht en afspraak.

 

Wouter Koolmees of wie dit ook leest van de NS koop namens mij en mijn medereizigster een bos bloemen en doe er iets lekkers bij voor deze toppers en stuur mij de rekening (Jullie hebben mijn e-mail). Vanwege privacy alleen hun voornamen Michel (HC) en Anniek. Treinstel 3224. Trein van 10.53 naar Breda. En ook een bloemetje voor de chauffeur. Dat kan er toch ook wel af van de winst van dit jaar Wouter. Zo niet stuur mij ook die rekening. Met dit soort personeel komt het allemaal goed met de NS. Heel erg bedankt Michel en Anniek voor jullie geweldige service. 

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 2 april 2025

Hi LeenUitGouda! Welkom bij de NS Community. 

 

Fijn dat je zo prettig bent geholpen door Michel en Anniek. Ik zet graag jouw verzoek intern door en zal je hiervoor even een privébericht sturen. 😊


  • Reisleider*
  • 2 april 2025

Bijna niet te geloven. Normaal worden er bij vertragingen overdag nooit taxi's besteld. Waren er de rest van de dag geen andere reismogelijkheden meer? Ik word overdag geacht om te reizen via een andere route.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 2 april 2025
john852 schreef:

Bijna niet te geloven. Normaal worden er bij vertragingen overdag nooit taxi's besteld. Waren er de rest van de dag geen andere reismogelijkheden meer? Ik word overdag geacht om te reizen via een andere route.

Er zijn uitzonderingen, zoals o.a. een vlucht missen. Maar als je via een andere route of NS bus op plaats van bestemming kunt komen, zal er geen taxi geregeld worden.


  • Op het juiste spoor
  • 3 april 2025
john852 schreef:

Bijna niet te geloven. Normaal worden er bij vertragingen overdag nooit taxi's besteld. Waren er de rest van de dag geen andere reismogelijkheden meer? Ik word overdag geacht om te reizen via een andere route.

Floor NS schreef:

Hi LeenUitGouda! Welkom bij de NS Community. 

 

Fijn dat je zo prettig bent geholpen door Michel en Anniek. Ik zet graag jouw verzoek intern door en zal je hiervoor even een privébericht sturen. 😊

Floor NS schreef:

Hi LeenUitGouda! Welkom bij de NS Community. 

 

Fijn dat je zo prettig bent geholpen door Michel en Anniek. Ik zet graag jouw verzoek intern door en zal je hiervoor even een privébericht sturen. 😊

Heel graag. Het is niet alleen het aanbod maar vooral de wijze waarop er werd gecommuniceerd door de HC. Wil je in iedere hospitality bedrijf direct aannemen. Echt een voorbeeld hoe het wel kan. 


rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 3 april 2025

Op zich vriendelijk maar… je had al om 13:19 in Brussels Airport kunnen zijn (dus met een halfuur vertraging t.o.v. je plan) met de ECD vanaf Rotterdam Centraal om 11:41. Om 10:53 was die trein al onderweg vanuit Lelystad.


Reageer