Skip to main content
beantwoord

Ontevreden over afhandeling klantenservice

Grapje natuurlijk. Maar dit is hoe het nu allemaal gaat in Nederland. Hoe kunnen mensen zo erg hun baan riskeren? Maar NS neemt ook letterlijk iedereen aan. Doe een beetje sympathiek en je zit erin. 

Beste antwoord door Erryt NS

Ik heb het vermoeden dat TS dit met een korreltje zout wilde delen maar het een beetje is geëscaleerd. Het lijkt mij voor iedereen beter dat ik dit topic sluit.

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

21 reacties

Volgende stap is dat ze schelden waarschijnlijk. Ik heb eerder contact gehad met hen en ook al werd ik boos, kreeg ik nooit zulke rare opmerkingen.  Heel apart. Nu ik alleen maar “jij niet” zeg, gebeurt er dit. Goed product om op Linkedin te zetten in ieder geval.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7330 reacties
  • 13 maart 2025

Ik snap ook niet zo goed wat je van de klanteNService verwacht. Dat ze een video gaan bekijken en daar dan “iets” van vinden? En dan? Ik begin inmiddels zelf wel benieuwd te worden naar de betreffende video, maar ik snap de reactie van de medewerker heel goed, al is dat “hahahah” en “Zeker je lol broek aan?” niet heel professioneel.

mrfreeze schreef:

Ik snap ook niet zo goed wat je van de klanteNService verwacht. Dat ze een video gaan bekijken en daar dan “iets” van vinden? En dan? Ik begin inmiddels zelf wel benieuwd te worden naar de betreffende video, maar ik snap de reactie van de medewerker heel goed.

Dan is het goed dat jij geen klantenservice leidt! Dat jij dat vindt, betekent niet dat er correct gehandeld is. De video was een intimidatie video in de trein die op dit forum gedeeld was. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt bij de dienstverlening .

Besef dat je aan zulke mensen je persoonlijke gegevens verstrekt. Misschien is het wel überhaupt iemand met kwaadwilligheid, gezien hoe snel deze tekeer gaat voor zijn persoonlijke eer. Dat die daarna weer ook profesioneel probeert te doen. Schandalig. De manager is inmiddels ingelicht.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7330 reacties
  • 13 maart 2025
Türkische_Bahn schreef:

De video was een intimidatie video in de trein die op dit forum gedeeld was. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt bij de dienstverlening .

Dat snap ik. Maar wat moet de klanteNService daarmee?

mrfreeze schreef:
Türkische_Bahn schreef:

De video was een intimidatie video in de trein die op dit forum gedeeld was. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt bij de dienstverlening .

Dat snap ik. Maar wat moet de klanteNService daarmee?

Dat is irrelevant. Waarom focus je je op details?

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7330 reacties
  • 13 maart 2025

Omdat ik dacht dat het topic daar over ging. Als je de reacties na “Jij niet” bedoelt, daarvan heb ik al aangegeven dat ik dat niet professioneel vind.

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 224 reacties
  • 13 maart 2025

Hi Türkische_Bahn! Ik heb de titel van dit topic aangepast, omdat dit geen gepaste titel was - ook al is het een grapje. 

Vervelend dat je je niet serieus genomen lijkt te voelen door de Klantenservice. Echter, de vraag van mrfreeze lijkt mij zeker relevant in dit topic. Wat was je doel precies met het delen van de video bij de Klantenservice? Zoals in het eerdere topic ook is aangegeven, kunnen mensen die zich onveilig voelen in de trein dit melden via een SMS of WhatsApp bericht via 06 13 18 13 18. Hier lees je hier meer over. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3744 reacties
  • 13 maart 2025

Dus jij vindt dat een klantenservice zomaar een video moet gaan bekijken vanuit een chatbericht. Chatten is om iets te bespreken niet om video's te delen. Vreemd dat jij nu ook over dit topic begint. Lijkt er toch veel op dat hier 1 persoon met verschillende idenditeiten post.

Floor NS schreef:

Hi Türkische_Bahn! Ik heb de titel van dit topic aangepast, omdat dit geen gepaste titel was - ook al is het een grapje. 

Vervelend dat je je niet serieus genomen lijkt te voelen door de Klantenservice. Echter, de vraag van mrfreeze lijkt mij zeker relevant in dit topic. Wat was je doel precies met het delen van de video bij de Klantenservice? Zoals in het eerdere topic ook is aangegeven, kunnen mensen die zich onveilig voelen in de trein dit melden via een SMS of WhatsApp bericht via 06 13 18 13 18. Hier lees je hier meer over. 

Niet serieus genomen worden?  Je erkent de onprofessionele reactie niet dus en gaat volkomen in op het doel van mijn gesprek? Overigens reageren NS medewerkers zelfs soms op off-topic zaken. Natuurlijk mogen ze er een mening over hebben. Eerder kreeg ik een reactie op een TikTok video die gedeeld was. Dus jouw reactie is dan ook volkomen foutief! 

Henkpeetersen schreef:

Dus jij vindt dat een klantenservice zomaar een video moet gaan bekijken vanuit een chatbericht. Chatten is om iets te bespreken niet om video's te delen. Vreemd dat jij nu ook over dit topic begint. Lijkt er toch veel op dat hier 1 persoon met verschillende idenditeiten post.

Dat is opzicht interessant en schaadt de belangen van het forum en de Europese verordeningen. Ik snap niet hoe jullie niet erkennen dat er onprofessioneel gehandeld wordt en volkomen focussen op bijzaken. Heel irritant, maar ik moet het ermee doen. 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2471 reacties
  • 13 maart 2025

Ik heb een tip voor je:

Neem een lesje 'erkennen dat je fout zit'.

Jouw gedrag is misschien nog wel erger dan dat van de klantenservicemedewerker. In de tijd dat jij deze klantenservicemedewerker hebt getrolled met een idioot filmpje, had deze medewerker mensen die echt hulp nodig hadden kunnen helpen.

Jij deelt iets op een forum waar iedereen tot op zekere hoogte vrij is om zijn opinie te delen. Daarbij wordt dus ook een mening gegeven over wat jij hebt gedaan. Bevalt dat je niet? Ga dan ergens anders naartoe.

Overigens deel ik hetzelfde gevoel als Henkpeetersen en dit gevoel heb ik al een tijdje, meerdere accounts van één dezelfde gebruiker.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16549 reacties
  • 13 maart 2025
Türkische_Bahn schreef:
mrfreeze schreef:

Ik snap ook niet zo goed wat je van de klanteNService verwacht. Dat ze een video gaan bekijken en daar dan “iets” van vinden? En dan? Ik begin inmiddels zelf wel benieuwd te worden naar de betreffende video, maar ik snap de reactie van de medewerker heel goed.

Dan is het goed dat jij geen klantenservice leidt! Dat jij dat vindt, betekent niet dat er correct gehandeld is. De video was een intimidatie video in de trein die op dit forum gedeeld was. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt bij de dienstverlening .

Dat filmpje is niet door jou gemaakt. De persoon die dit wel heeft gemaakt kan het filmpje en de ervaring delen met NS, inclusief details als wanneer, welke trein, uiterlijke kenmerken van de persoon, wat hij nog meer deed wat niet gefilmd is e.d. Al vraag ik me af wat NS er nu nog aan kan doen, de bewuste man is niet met gezicht in beeld, dus totaal onherkenbaar. Er kan alleen nog het advies gegeven worden om bij een eventuele volgende keer een bericht te sturen naar 06 13 18 13 18 in de hoop dat deze man dan in flagrante delicto betrapt kan worden.

Het heeft dus totaal geen nut dat jij of die andere pipo dit hier delen of de klantenservice ermee lastig vallen. 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2471 reacties
  • 13 maart 2025

Oh, en iemand uit de tent lokken wanner het niet op jouw manier gaat, om vervolgens te zeggen: 'Kijk hoe onprofessioneel deze medewerker is.' schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

Klantenservicemedewerkers moeten dan wel profesioneel blijven, maar ze uit de tent lokken is volstrekt idioot en ik begrijp de reactie van de medewerker 100%.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7330 reacties
  • 13 maart 2025

Maar goed, het topic is als 'vraag’ gesteld, dus dan ook maar een antwoord:

Als je een klacht hebt over de dienstverlening van de klanteNService, kun je een klacht indienen bij de klanteNService.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13496 reacties
  • 13 maart 2025

Ik snap überhaupt niet waarom dit een topic waard is. Niet relevant voor deze community.

Gorott schreef:

Oh, en iemand uit de tent lokken wanner het niet op jouw manier gaat, om vervolgens te zeggen: 'Kijk hoe onprofessioneel deze medewerker is.' schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

Klantenservicemedewerkers moeten dan wel profesioneel blijven, maar ze uit de tent lokken is volstrekt idioot en ik begrijp de reactie van de medewerker 100%.

Ik had nog precies in het topic jouw naam gezet, omdat ik precies zo een reactie verwachtte🤣 jullie defensieve reacties zijn idioter dan het voorval. Wat dan ook: de klant is koning. Jullie snappen echt niks van klantvriendelijkheid. Jullie hebben ook zeker niet gelijk. Het is allemaal subjectief. En ook al zijn de eigenaren van de accounts identiek, het belang van het forum wordt niet geschaad.

@Floor NS  Het is  overigens niet de bedoeling dat er telkens zulke provocerende uitingen gedaan worden en deze niet verwijderd worden. Kritiek uiten mag best, maar provoceren is grensoverschrijdend. 

In plaats van elkaar te beschuldigen, zou het beter zijn als de discussie ging over hoe de klantenservice efficiënter om kan gaan met klachten, en hoe klanten op een respectvolle manier hun probleem kunnen aankaarten. Nu lijkt het meer op een strijd om gelijk te krijgen dan om een oplossing te vinden.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7330 reacties
  • 13 maart 2025
Türkische_Bahn schreef:

hoe klanten op een respectvolle manier hun probleem kunnen aankaarten

Misschien je eigen chatgesprek nog even nalezen ...

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2471 reacties
  • 13 maart 2025
Türkische_Bahn schreef:

Ik had nog precies in het topic jouw naam gezet, omdat ik precies zo een reactie verwachtte🤣

Dan weet ik genoeg, ga maar lekker ergens anders trollen. 👋

Fijn dat je nu duidelijk maakt dat je op dit soort reacties aast, zorgt er ook gelijk voor dat je de volgende keer minder reacties krijgt.

En dat onder het mom van 'de klantenservice efficiënter willen maken'.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9230 reacties
  • Antwoord
  • 13 maart 2025

Ik heb het vermoeden dat TS dit met een korreltje zout wilde delen maar het een beetje is geëscaleerd. Het lijkt mij voor iedereen beter dat ik dit topic sluit.