Skip to main content

Op maandag 14 oktober haalde ik mijn fiets uit de stalling bij station Bilthoven. De fiets had ik minder dan 24 uur daarvoor gestald. Bij het verlaten van de stalling kreeg ik de melding dat ik € 13,20 verschuldigd ben. Toen ik via de Help button om uitleg vroeg, kreeg ik te horen dat de laatste tijd vaker storingen waren bij de poortjes van de stalling in Bilthoven en dat dat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak was, maar dat de Klantenservice dit wel kon oplossen.

Sinds die tijd heb ik herhaaldelijk contact gehad met de NS Klantenservice, maar die zeggen uiteindelijk niets te kunnen doen omdat zij niet de beheerder zijn van de fietsenstalling. Waar ik nu wel met mijn verhaal naartoe moet is onbekend. In de fietsenstalling zelf staan ook enkel contactgegevens van de NS Klantenservice.

Tot wie kan ik mij wenden? En wat zijn daarvan de contactgegevens?

Hallo eWay en welkom bij de NS Community.

Wat vervelend dat je zo regelmatig last hebt van storingen. Hopelijk is er inmiddels wel iets gedaan aan de te veel betaalde kosten? Zo niet, dan zou ik alsnog contact opnemen met mijn collega's van de Klantenservice. Aangaande de oplossing voor de storing kunnen wij inderdaad weinig betekenen in directe zin. Ik zal in ieder geval een melding doorzetten, maar over een oplossing en de tijd die het kost om die te vinden kan ik helaas weinig zeggen.


Hallo Rory,

Zoals gezegd heb ik al met meerdere van jouw collega’s van de klantenservice gesproken. Mijn vraag gaat niet zozeer over het feit dat er regelmatig storing is bij de poortjes, maar over het feit dat mij werd gevraagd om € 13,20 af te rekenen. Dit bedrag heb ik overigens niet hoeven betalen (“de helpsdesk” deed het poortje open). Maar het bedrag staat nog wel “open” op mijn OV-chip kaart. Ik wil dus dat dit wordt gecorrigeerd zodat ik niet steeds de melding krijg dat ik € 13,20 (of meer) moet betalen om de stalling te kunnen verlaten.

Als jij meer informatie wenst, dan stel ik voor om dat buiten deze chat om te regelen.


Ik ben bang dat ik je niet helemaal begrijp. Het bedrag staat open als je kijkt op www.ov-chipkaart.nl?


Reageer