Skip to main content

Dat hele geld terug systeem lijkt erop gericht om dit zo moeilijk mogelijk te maken, heel onsympathiek. Zo ging de trein op dag 1 niet heen en zijn daardoor ook de tickets voor de terugreis op dag 2 waardeloos geworden. Probeer dat maar eens te regelen via geld terug. Sowieso bijzonder dat van 2 heen tickets er één is toegewezen, maar de ander nog in de wacht staat. Is er een andere manier om de spoorwegen te motiveren om dit fatsoenlijk af te handelen of ben je veroordeeld tot een systeem waarin voor deze uitzondering geen werkstroom is opgenomen? Reizen met de trein, of eigenlijk juist het niet kunnen reizenmet de trein wordt op deze manier wel een ongezonde bezigheid voor je bloeddruk namelijk. 

Wellicht ten overvloede: Er zijn geen e-tickets waarmee u op de ene dag heen en op de andere dag terug kunt reizen. Met meerdere kan dat natuurlijk wel.

 

Bij e-tickets is het - en niet alleen voor de bloeddruk - goed te lezen wat de voorwaarden zijn. Die zijn heel simpel;: als de e-ticket is gedownload dan wel is wel geopend, vindt er geen teruggave plaats.

 

Het is namelijk niet te zien voor NS of een ticket is gebruikt of niet en daar proberen helaas te veel mensen een slaatje uit te slaan. NS trapt daar niet meer in. Niemand krijgt geld terug als een e-ticket gebruikt kan zijn. De meeste mensen zijn bonafide, maar helaas ook veel te veel niet. 

 


Wellicht ten ovevloede: Er zijn geen e-tickets waarmee u op de ene dag heen en op de andere dag terug kunt reizen. Met meerdere kan dat natuurlijk wel.

 

Bij e-tickets is het - en niet alleen voor de bloeddruk - goed te lezen wat de voorwaarden zijn. Die zijn heel simpel;: als de e-ticket is gedownload dan is wel geopend, vindt er geen teruggave plaats.

 

Het is namelijk niet te zien voor NS of een ticket is gebruikt of niet en daar proberen helaas te veel mensen een slaatje uit te slaan. NS trapt daar niet meer in. Niemand krijgt geld terug als een e-ticket gebruikt kan zijn. De meeste mensen zijn bonafide, maar helaas ook veel te veel niet. 

 

In dit geval kon de reiziger zo te zien de heenreis niet maken ivm een verstoring. Het is dan natuurlijk wel heel zuur dat de terugreis dan ook niet vergoed wordt. Ben overigens wel benieuwd welke verstoring dit dan geweest is. 


Wellicht ten ovevloede: Er zijn geen e-tickets waarmee u op de ene dag heen en op de andere dag terug kunt reizen. Met meerdere kan dat natuurlijk wel.

 

Bij e-tickets is het - en niet alleen voor de bloeddruk - goed te lezen wat de voorwaarden zijn. Die zijn heel simpel;: als de e-ticket is gedownload dan is wel geopend, vindt er geen teruggave plaats.

 

Het is namelijk niet te zien voor NS of een ticket is gebruikt of niet en daar proberen helaas te veel mensen een slaatje uit te slaan. NS trapt daar niet meer in. Niemand krijgt geld terug als een e-ticket gebruikt kan zijn. De meeste mensen zijn bonafide, maar helaas ook veel te veel niet. 

 

In dit geval kon de reiziger zo te zien de heenreis niet maken ivm een verstoring. Het is dan natuurlijk wel heel zuur dat de terugreis dan ook niet vergoed wordt. Ben overigens wel benieuwd welke verstoring dit dan geweest is. 

Voor die heenreis kan beroep gedaan worden op de Geld-terug-bij-vertragingregeling als de reis tijdens de storing zou zijn geweest. Voor de terugreis is het pech als het ticket gedownload/ indeappgezet is. Er zijn geen retour tickets voor binnenlandse teizen te koop. Elk kaartje waar geld voor terug gevraagd wordt, wat volgens voorwaarden niet mogelijk is, wordt apart bekeken. 


Dan zet ik dit toch nog maar eens: er bestaat al jaren die CHIPKaart-daarmee betaal je pas echt als je op reis gaat en dus niks als de reis niet doorgaat. Maar moet de moderne yup echt alles op die smartefone hebben? En dan ook nog dagen in het vooraf?

En als je hem als FLEX doet betaal je reiskosten pas na afloop v.d. maand.


Reageer