Skip to main content
beantwoord

Geldt GTBV ook bij EXTRA vertraging bij vervangend vervoer bij werkzaamheden?

Ik vroeg me af of je ook GTBV kunt aanvragen als je bij werkzaamheden nog extra vertraging hebt ten opzichte van het al aangepaste schema dat via de NS reisplanner wordt vermeldt.

Bijvoorbeeld: de reisplanner geeft 30 minuten extra reistijd aan omdat een deel van het traject met vervangende bus i.p.v. de trein moet worden afgelegd, maar door omstandigheden (bus laat lang op zich wachten, is al vol als je in wilt stappen etc.) doe je er 60 minuten langer over dan normaal. Dan duurt je reis dus 30 minuten langer dan de reisplanner aangeeft en zou je recht hebben op GTBV. Is dit ook het geval, of heb je bij werkzaamheden sowieso geen recht op GTBV?

Beste antwoord door MoDe

Als je bovenop de in de reisplanner gemelde extra reistijd minstens 30 minuten vertraging krijgt, kun je GTbV aanvragen.

Bekijk origineel

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 14 april 2025

Als je bovenop de in de reisplanner gemelde extra reistijd minstens 30 minuten vertraging krijgt, kun je GTbV aanvragen.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 14 april 2025

De extra reistijd door werkzaamheden is meegerekend in de normale dienstregeling.

Het antwoord:

Nee, je kan dus geen vergoeding aanvragen voor de extra reistijd door werkzaamheden.

Het zou makkelijk geld verdienen zijn, want er zijn altijd wel ergens werkzaamheden.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 14 april 2025
Gorott schreef:

De extra reistijd door werkzaamheden is meegerekend in de normale dienstregeling.

Het antwoord:

Nee, je kan dus geen vergoeding aanvragen voor de extra reistijd door werkzaamheden.

Het zou makkelijk geld verdienen zijn, want er zijn altijd wel ergens werkzaamheden.

De vraag ging over vertraging bovenop de extra reistijd die al in de reisplanner is opgenomen. En daarbij heb je wél recht op GTBV. 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 14 april 2025

Goeiemorguh, excuses het is vroeg. Ik heb in iedergeval een deel van de vraag beantwoord 😃.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 14 april 2025

Het is je vergeven, Gorott

Reageer