Skip to main content
beantwoord

Hoe krijg ik mijn geld terug bij vertraging alsnog?

• 11 maart 2025
  • 7 reacties
  • 147 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hoi!

Al bijna 2 maanden zit ik in een loop met Maaike Kranenborg over mijn aanvraag voor een vergoeding voor vertraging. Met haar kom ik er niet uit, maar het lukt blijkbaar ook niet iemand te spreken te krijgen die haar leidinggevende is. Ik heb de klantenservice gebeld en die kon alleen een klacht noteren, er niet voor zorgen dat ik mijn vergoeding alsnog krijg. Daarvoor moest ik naar de klantenservice via chat. Net gedaan en die persoon gaf aan dat ook niet te kunnen doen, dat dat via mail met Kranenborg moet. Maar zoals overal aangegeven heeft zij de claim onterecht afgewezen en blijft ze dit doen. Heb haar ook aangegeven iemand anders te willen spreken, maar ze reageert of niet of met hetzelfde riedeltje. Hoe kom ik met iemand in contact die mij mijn geld alsnog toewijst? Ik ben al tientallen jaren klant en weet ondertussen echt wel wanneer ik recht heb op een vergoeding voor vertraging. 

Alvast bedankt! 

Beste antwoord door rvdborgt

Dan kun je naar het Klachtenloket OV of de Geschillencommissie OV.

Bekijk origineel

7 reacties

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2657 reacties
  • Antwoord
  • 11 maart 2025

Dan kun je naar het Klachtenloket OV of de Geschillencommissie OV.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7332 reacties
  • 11 maart 2025

Overigens is Maaike niet degene met wie je daadwerkelijk contact hebt. Zij is hoofd klanteNService en daarom staat haar naam onder alle correspondentie.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3758 reacties
  • 11 maart 2025
mrfreeze schreef:

Overigens is Maaike niet degene met wie je daadwerkelijk contact hebt. Zij is hoofd klanteNService en daarom staat haar naam onder alle correspondentie.

Is Lieneke Bouma inmiddels weg bij NS?

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7332 reacties
  • 11 maart 2025
Henkpeetersen schreef:

Is Lieneke Bouma inmiddels weg bij NS?

Ja.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 11 maart 2025

Dat dacht ik eerst ook, maar later vond ik het eigenlijk gewoon vreemd dat haar naam er dan onder zou staan en je dus geen naam hebt van diegene met wie je daadwerkelijk aan het mailen bent. Op die manier wordt die loop alleen maar erger. Ik zal eens naar die loketten kijken die genoemd zijn, triest dat het via die weg moet. Al die tijd die het kost, voor die paar centen zou ik het liever laten zitten, maar inmiddels is het voor mij een principekwestie geworden :’) 

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9247 reacties
  • 13 maart 2025

Hallo E11 en welkom bij de NS Community,

De officiële weg is om een reply te sturen op de afwijzing. Als hij dan wederom wordt afgewezen wordt zal dit terecht moeten zijn. Verder kan je helaas niets meer doen behalve de weg volgen die rvdborgt aangeeft. Een claim voor geld terug bij vertraging wordt zelden onterecht afgewezen.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2329 reacties
  • 13 maart 2025
Erryt NS schreef:

Een claim voor geld terug bij vertraging wordt zelden onterecht afgewezen.

Vannuit reizigersperspectief zou ik dit toch wat willen nuanceren. Helaas heb ik daar andere ervaringen mee.

Reageer