Beste NS,
Hoe zit het precies met Gtbv in combinatie met OV Chip Plus?
In de praktijk moet je iets met een papieren formulier doen. Bij abonnementvormen is er een apart hokje met ‘OV Chip Plus’. Maar een papieren formulier is anno 2016 een tikkeltje ouderwets. Sterker nog, dit past niet echt goed samen bij de doelgroep van OV Chip Plus.
De OV Chip Plus-klantenservice zegt dat je echter een papieren formulier moet invullen. Tsja, dan mag je dus iedere keer iemand tevoorschijn toveren die even dat ding voor je wilt invullen.
De Oogvereniging, die iets met belangenbehartiging schijnt te doen, zegt dat er überhaupt niet eens een formele Gtbv-regeling voor houders van een OV Chip Plus-abonnement is. Reden is dat je geen in- en uitchecks genereert. Ik moest dat ook even twee keer lezen ja. Maar, ze konden mijn gegevens wel doorspelen naar de contactpersoon bij NS. Dat wekt heel veel vertrouwen van de belangenclub.
Mijn vragen:
1. Wat is de officiële Gtbv-regeling voor OV Chip Plus-abonnementhouders?
2. Als er daadwerkelijk geknutseld moet worden op dat papieren formulier, zouden jullie dan ook even kunnen kijken naar maatregelen die het makkelijker maken? Telefonisch, per e-mail of ergens op internet invullen is voor mensen met een visuele beperking uiteraard een stukje handiger.
beantwoord
OV Chip Plus en Geld terug bij vertraging
Beste antwoord door Sivan NS
Hoi VIRM.
Op dit moment wordt OV-chip Plus niet verwerkt in het webformulier.
Inmiddels is de werkinstructie aangepast.
Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan meld ik!
Bekijk origineelOp dit moment wordt OV-chip Plus niet verwerkt in het webformulier.
Inmiddels is de werkinstructie aangepast.
Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan meld ik!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.