Begin juni reisde ik van Kampen naar Nijkerk of althans dat was de bedoeling. Met een NS businesscard voor een trainingsdag. Kampen-Zwolle met Keolis, niets aan de hand en mooi op tijd. Zwolle-`Nijkerk met `NS. Vlak na vertrek uit Zwolle bleek er een overwegstoring te zijn bij Putten. De trein zou niet verder reizen dan Nunspeet. Een collega is omgereden en heeft mij bij station `Nunspeet opgepikt zodat ik nog op tijd was (ik had een half uur marge maar die was uiteraard wel op). Ik heb GBTV ingediend en kreeg 2,60 terug. Alleen voor het traject zwolle-nunspeet (ik had ingediend tot Nijkerk). Ik heb gereageerd op deze mail en gevraagd of ik bedrag t/m Nijkerk terug kon krijgen. Ik heb een screenprint gestuurd van mijn terugreis, zelfde dag rond vijf uur weer uit Nijkerk naar kampen. Dat lijkt me aannemelijk genoeg met een businesscard maar nee de claim is weer afgewezen. Nu gaat het me niet om die paar euro maar ik begrijp het niet. NS vergoedt nl wel tot Nunspeet, alleen op dat stuk had ik helemaal geen vertraging. De trein uit Zwolle was daar prima op tijd, alleen daarna ging hij niet verder. Dus de logica ontgaat mij.
en ik snap ook dat je niet kunt zeggen “ik had naar Middelburg gewild of Maastricht” of weet ik veel welke verre bestemming, maar ik kon toch aannemelijk maken ivm mijn terugreis waar ik heen moest? En dat de vertraging dus zat op het stuk tot Nijkerk?
Beste antwoord door Robert B
Bekijk origineel