Skip to main content

Vreemde video

StarAlliance

Ik heb  deze video gedeeld gezien. Deze is trouwens opzettelijk geopenbaard. Dus de inhoud van van de topic gaat niet in tegen de privacywet. Echter, denken jullie dat dit misschien jeuk kan zijn of echt intimidatie is? Ik vond het een beetje controversieel. Louter omdat het van  buiten gedaan wordt.

13 reacties

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 236 reacties
  • 11 maart 2025

Hi Juristen_Wegen! Ik begrijp hieruit dat je een video online tegen bent gekomen van een reiziger die zich geïntimideerd/onveilig gevoelt heeft in de trein. Dat is ontzettend vervelend voor deze reiziger! Vanwege de aard van de video hebben we de link verwijderd.

Mocht een situatie als zich voordoen waarbij jij je onveilig voelt, dan kan dit gemeld worden door een SMS of WhatsApp bericht te sturen aan het volgende nummer: 06 13 18 13 18. Op die manier kom je in direct contact met de meldkamer en kunnen zij een passende actie ondernemen.

StarAlliance
  • Auteur
  • Reisadviseur*
  • 53 reacties
  • 11 maart 2025
Floor NS schreef:

Hi Juristen_Wegen! Ik begrijp hieruit dat je een video online tegen bent gekomen van een reiziger die zich geïntimideerd/onveilig gevoelt heeft in de trein. Dat is ontzettend vervelend voor deze reiziger! Vanwege de aard van de video hebben we de link verwijderd.

Mocht een situatie als zich voordoen waarbij jij je onveilig voelt, dan kan dit gemeld worden door een SMS of WhatsApp bericht te sturen aan het volgende nummer: 06 13 18 13 18. Op die manier kom je in direct contact met de meldkamer en kunnen zij een passende actie ondernemen.

Dat vind ik wel overdreven.  De slachtoffer heeft met het verspreiden van de video ingestemd. Voorts is de vermoedelijke dader volledig anoniem. Als de links verwijderd worden, heeft de topic ook geen waarde

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2508 reacties
  • 11 maart 2025

Je vindt het controversioneel maar besluit toch om er een post over te maken. Nou ja, het zal wel.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1679 reacties
  • 11 maart 2025

Dat een video openbaar staat wil nog niet zeggen dat het hier op het forum gewenst is…

StarAlliance
  • Auteur
  • Reisadviseur*
  • 53 reacties
  • 11 maart 2025

Heel dom: oordelen zonder de inhoud gezien te hebben.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30062 reacties
  • 11 maart 2025

Watksbeuert inderdaad, waar gaat het over?

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2508 reacties
  • 12 maart 2025
Juristen_Wegen schreef:

Ik oordeel over jouw keuze om een (volgens jouw) 'controversioneel' filmpje toch te delen, niet over de inhoud 😉.

Dit is niet de plek om controversionele dingen te delen 🤷‍♂️.

StarAlliance
  • Auteur
  • Reisadviseur*
  • 53 reacties
  • 12 maart 2025
Robert B schreef:

Watksbeuert inderdaad, dus doe die video dan maar eerst, want waar gaat het over?

Er was een slachtoffer gefilmd? Dat mag niet en mag je (recente wetgeving) niet delen, ook al staat het ergens openbaar!

Moet ineens aan Patricia Paay denken die gefilmd was in een bepaalde privé situatie of zo….

En met AI erbij is niet elk (TikTok en zo) filmpje echt hè. Manipulatie! 

Juristen_Wegen schreef:

Nogmaals: het slachtoffer heeft zelf de video gedeeld. Ik wist niet dat ik problemen met formuleren had

StarAlliance
  • Auteur
  • Reisadviseur*
  • 53 reacties
  • 12 maart 2025
Gorott schreef:
Juristen_Wegen schreef:

Ik oordeel over jouw keuze om een (volgens jouw) 'controversioneel' filmpje toch te delen, niet over de inhoud 😉.

Dit is niet de plek om controversionele dingen te delen 🤷‍♂️.

Ik snap de discussie niet. Er is een video hier gedeeld, die het slachtoffer zelf gedeeld heeft en die zelfs om verspreiding vroeg.  Ik snap de reacties niet. De moderator had de video’s niet moeten verwijderen. En wat bedoel je met controversioneel?

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16557 reacties
  • 12 maart 2025

Dat de maker van dit filmpje dit zelf deelt op Facebook wil niet zeggen dat je het ook hier moet plaatsen. En als je het wil delen, deel het bericht met de filmpjes gewoon lekker verder op Facebook. 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2508 reacties
  • 12 maart 2025
Juristen_Wegen schreef:

Ik snap de discussie niet. Er is een video hier gedeeld, die het slachtoffer zelf gedeeld heeft en die zelfs om verspreiding vroeg.  Ik snap de reacties niet. De moderator had de video’s niet moeten verwijderen. En wat bedoel je met controversioneel?

De moderator besluit of wat jij post kan, niet jij.

Floor NS schreef:

Vanwege de aard van de video hebben we de link verwijderd.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30062 reacties
  • 12 maart 2025

Ik heb het filmpje inmiddels doorgestuurd gekregen, het lijkt erop dat de man tegenover het ‘slachtoffer’ jeuk heeft aan zijn kruis (maar andere bedoelingen dus). Redelijk ongepast inderdaad, persoon zelf staat er niet herkenbaar op.

In het verleden zijn hier ook wel video’s gedeeld van ‘treinplassers’ of individuen die masturberend in de trein zaten of liepen. Dat soort ‘sensatie’ hoeft hier niet, forward het maar naar NS op Facebook of neem contact op met 06 1318 1318 (WhatsApp of SMS).

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2508 reacties
  • 12 maart 2025

Ik vind het toch weer bijzonder dat dit soort dingen gefilmd en gedeeld worden zonder dat de intenties duidelijk zijn.

Daarmee ruïneer je het leven van mensen.

Iets met onschuldig tot het tegendeel is bewezen, alleen is dat een regel die blijkbaar niet bestaat op social media.

Reageer