Boete voor OV kaart vergeten met studentenreisproduct | NS Community
beantwoord

Boete voor OV kaart vergeten met studentenreisproduct

  • 23 January 2022
  • 2 reacties
  • 2663 Bekeken

Gisterenavond kwam ik op het station erachter dat ik mijn OV chipkaart ergens ben kwijtgeraakt. Ik heb een studentenreisproduct. Ik moest die trein halen dus toch maar ingestapt. Toen ik werd gecontroleerd heb ik een boete gekregen. Even los van het achterhaalde systeem van een pasje die je mee moet nemen, en niet een app op je telefoon of iets dergelijks: kan ik deze boete laten kwijtschelden?

Ik ben in bezit van een geldig reisproduct alleen m’n pasje is kwijt.

icon

Beste antwoord door Thom 23 January 2022, 15:46

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u geen geldig vervoersbewijs op een eerste verzoek kunt tonen, zit u zelf fout en is dat niet het gevolg van het systeem. Uiteraard moet u een geldig kaartje hebben en kunt u niet instappen zonder. Het bezit is niet de norm, u moet het kunnen laten zien en als u dat niet kunt, is de boete terecht. Reizen doe je met een geldig en dus betaald kaartje, niet met een verhaal. U koos er toch echt zelf voor om zwart te rijden.

 

Als het een eerste boete is, wordt die vaak kwijtgescholden, neem hiervoor contact op met Klantenservice. Voorwaarde voor kwijtschelding is wel dat de conducteur geen negatieve aantekening over uw gedrag of woordkeus heeft gemaakt. 

Ik zie dat Thom je vraag heeft beantwoord. Als je de komende dagen nog moet reizen dan kan je het beste een tijdelijk product aanvragen: https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-reizende-student/tijdelijk-studentenreisproduct/, zo kan je je Studenten OV alsnog gebruiken tot je je verloren kaart hebt vervangen. 

Reageer