Ik heb geen auto, maar ga binnenkort verhuizen. Nu heb ik op Marktplaats een gasfornuis gevonden voor mijn nieuwe huis. Als ik deze op een steekwagen zet en op het balkon zit, mag hij dan mee van R'dam tot Den Bosch -buiten de spits-?
Bladzijde 2 / 2
Dat mag :)
Slidestops, je hebt gelijk, via Breda stopt hij ook nog in Tilburg. Drie haltes. Nou ja, het trucje nog een keer toepassen dan. Of even bidden dat de conducteur niet moeilijk doet.
Een gasfornuis onder de 85 85 85 lijkt me sterk 😉 en krijg die maar eens een trein ingetild..
De meeste 'nomale' fornuizen passen hier makkelijk in, het eerste het beste fornuis wat ik vond heeft de maten 60 60 85; https://www.consumentenbond.nl/fornuis/producten/etna/efg669v
Slidestops, je hebt gelijk, via Breda stopt hij ook nog in Tilburg. Drie haltes. Nou ja, het trucje nog een keer toepassen dan. Of even bidden dat de conducteur niet moeilijk doet.
De meeste 'nomale' fornuizen passen hier makkelijk in, het eerste het beste fornuis wat ik vond heeft de maten 60 60 85; https://www.consumentenbond.nl/fornuis/producten/etna/efg669v
Het gasfornuis in dit topic heeft n.a.w. geen gas aan boord. 😉
Aan Nederlands aardgas wordt een luchtje toegevoegd zodat we het wel ruiken. Gas zien is met mijn ogen in ieder geval niet mogelijk. Heb zelf nooit gehoord van een explosie van een losgekoppeld gasfornuis, tijdens transport. Dat het een onhandig ding is om in de trein mee te nemen is duidelijk en de conducteur zal het wel of niet toestaan. Slidestops in ieder geval niet, maar anderen misschien weer wel.
Als je dat ruikt is het meestal te laat en dan is het klaboem! Een kennis van mij wou haar huis verkopen, maar in haar huis was gaslekage geconstateerd. Zij had niet meteen in de gaten en zij moest wel een mannetje erbij halen. Het is echt te gevaarlijk om dat zelf te doen.
Wat mij betreft worden dit soort voorwerpen via de voorwaarden verboden. Een wasmachine en gasfornuis vormen bij een aanrijding een gevaar voor medepassagiers doordat ze kunnen gaan schuiven bij een aanrijding en door hun hoge gewicht grote kans op letsel geven, nog los van de hoeveelheid ruimte die ze innemen.
Laten we niet overdrijven. In een ontkoppeld gasfornuis zal weinig tot geen gas achterblijven want dat loopt er allemaal uit. En anders draai je voor vervoer even alles open.
Het gaat in dit geval om het onhandige vervoer, gewicht en eventueel gevaar en hinder bij in en uitstappen.
Het gaat in dit geval om het onhandige vervoer, gewicht en eventueel gevaar en hinder bij in en uitstappen.
Regel gewoon een auto. Bovendien zul je toch op een of andere manier van station naar station moeten komen.
Ooit geprobeerd een auto te huren? Dat kan best voordelig zijn voor 1 dag als je een gasfornuis op de kop tikt op marktplaats.
Misschien een gekke vraag, maar destijds in mat '54 en ook in Plan T en Plan V had je gewoon een bagageruimte... waarom bestaat die niet meer?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.