Het valt mij wel erg op dat er nauwelijks gecontroleerd wordt en schijnbaar is dit normaal, terwijl mensen gratis reizen er mee weg komen. Ik hoop dat NS hier iets aan doet.
Ik reis ook gratis, al 3 jaar lang en nog nooit een boete hoeven betalen!
Totdat ik m'n studie vroegtijdig beëindig...
Heb je ook een bepaald traject waar je dit opvalt MCN 2021? Ik kan altijd een melding doorzetten om te kijken of dit op een bepaalt traject nog meer nodig is. Ik kan je echter nog wel verzekeren dat er reguliere controles plaatsvinden in de trein. Je zult niet elke rit een controle tegenkomen, maar er zijn zeker nog wel controles in de treinen.
Heb je ook een bepaald traject waar je dit opvalt MCN 2021? Ik kan altijd een melding doorzetten om te kijken of dit op een bepaalt traject nog meer nodig is. Ik kan je echter nog wel verzekeren dat er reguliere controles plaatsvinden in de trein. Je zult niet elke rit een controle tegenkomen, maar er zijn zeker nog wel controles in de treinen.
Ja en vooral Amsterdam-Amersfoort vathorst en Amsterdam-Utrecht Centraal
Ik reis ook gratis, al 3 jaar lang en nog nooit een boete hoeven betalen!
Totdat ik m'n studie vroegtijdig beëindig...
Haha ja tegen wordig kan dat, maar eigenlijk wel niet de bedoeling
Maar Gorott doet het wel legaal natuurlijk. Namelijk met het Studentenreisproduct.
Helemaal gratis is het niet natuurlijk. Het reisproduct wordt maandelijks bij je studieschuld opgeteld. Voltooi je je studie, dan wordt het omgezet in een gift.
Maar gorott doet het wel legaal natuurlijk. Namelijk met het Studentenreisproduct.
Helemaal gratis is het niet natuurlijk. Het reisproduct wordt maandelijks bij je studieschuld opgeteld. Voltooi je je studie, dan wordt het omgezet in een gift.
Niet dat ik weet, maar goed
Ik zet het door!
Ik zet het door!
De calculerende reiziger, 50 euro per keer betrapt worden en wat kost mijn trajectabonnement eigenlijk?
Als je zwart reist komt die kut concucteur die er nooit is als je hem nodig hebt langs.
Altijd (Murphy), en misshien wel twee keer op een lange reis!
De calculerende reiziger, 50 euro per keer betrapt worden en wat kost mijn trajectabonnement eigenlijk?
Het ligt er aan op welke traject je reist en hoe hoe het kost en hoe vaak. Bijvoorbeeld en ritje Diemen naar Amsterdam Centraal kost 2,80 dat is heen dus 2,80 × 2 = 5,60 heen en terug en ligt ook hoe vaak deze reis je maakt in maand

Als je zwart reist komt die kut concucteur die er nooit is als je hem nodig hebt langs, altijd!
Ik zou soms willen dat ik zo koel en berekenend kon zijn. Heb als puber wel eens zwartgereden, maar weet nog dat ik nooit lekker in de trein zat. Alleen maar zenuwachtig om me heen kijken of er niet toevallig een conducteur aankwam. Dat heb ik er inmiddels niet meer voor over
Het ligt er aan op welke traject je reist en hoe hoe het kost en hoe vaak. Bijvoorbeeld en ritje Diemen naar Amsterdam Centraal kost 2,80 dat is heen dus 2,80 × 2 = 5,60 heen en terug en ligt ook hoe vaak deze reis je maakt in maand.
Ik ga daar niet op in! De kans op controle is minimaal dus ga je gang.
Moet je wel door poortjes zien te komen en zo.. een incheck met bankpas op Diemen en meteen weer uitchecken is op zich leuk maar geeft je geen reisrecht.
Hoe je dan op Amsterdam C naar buiten de poortjes komt...
De controlekans is alweer een tijdje omhoog aan het gaan door het vele baanvakken. Op veel standplaatsen zijn er conducteurs 'over' voor wie er afentoe geen diensten zijn en dan gaan ze vaak met een groepje diverse treinen rondom de eigen standplaats door voor extra kaartcontroles. Hoor daar toch vooral positieve geluiden over.
Voor het groepje hardcore collega's die nog steeds weigert te controleren kan ik enkel hopen dat meten op de man ooit wordt ingevoerd en er een gemiddelde aan het aantal kaartcontroles per dienst wordt verbonden.
En voor de notoire zwartrijder hoop ik dat de boetes en straffen hoger worden. Want ja een schamel bedrag van 50 euro verhoging (of 30 als je direct pint) gaat ze natuurlijk weinig leren tenzij de pakkans heel hoog is.
Het ligt er aan op welke traject je reist en hoe hoe het kost en hoe vaak. Bijvoorbeeld en ritje Diemen naar Amsterdam Centraal kost 2,80 dat is heen dus 2,80 × 2 = 5,60 heen en terug en ligt ook hoe vaak deze reis je maakt in maand.
Ik ga daar niet op in maar de kans op controle is klein.
Moet je wel door poortjes zien te komen en zo.. een incheck met bankpas op Diemen en meteen weer uitchecken is op zich geldig maar geeft je geen reisrecht.
Klopt, maar in Diemen zie dat de meeste poortjes open trappen
En niemand (personeel) vindt daar iets van
Ik reis niet veel maar een applausje voor wie een poortjes-trapper even een preek geeft of zo, want dat is niet de bedoeling boefje! En door…
De controlekans is alweer een tijdje omhoog aan het gaan door het vele baanvakken. Op veel standplaatsen zijn er conducteurs 'over' voor wie er afentoe geen diensten zijn en dan gaan ze vaak met een groepje diverse treinen rondom de eigen standplaats door voor extra kaartcontroles. Hoor daar toch vooral positieve geluiden over.
En dat is te zien in de trein, want de laatste maanden zie ik dat er echt wel veel meer wordt gecontroleerd.
Ook de groepjes conducteurs zie ik regelmatig voorbijkomen. Ik had er nooit zo bij stilgestaan, maar nu ik dit bericht las viel het met terugwerkende kracht op.
Voor het groepje hardcore collega's die nog steeds weigert te controleren kan ik enkel hopen dat meten op de man ooit wordt ingevoerd en er een gemiddelde aan het aantal kaartcontroles per dienst wordt verbonden.
Klopt, maar op de trajecten waar ik het meeste ben is het helaas minder. Ik hoop dat op de treinen die Amsterdam centraal vertrekken wel meer gecontroleerd gaat, last zat iemand verstopt in de toilette van intercity onderweg naar Utrecht Centraal
Ik reis niet veel maar een applausje voor wie een poortjes-trapper even een preek geeft of zo, want dat is niet de bedoeling boefje! En door…
Zoals ik. Ik waarschuw even als dat doen er een boete van 50 euro op staat.
Tussen Diemen en Amsterdam C onderweg geen controle en UvB (geen tijd voor, geen zin in) kan ik me wel iets bij voorstellen.
Maar hoe kom je dan door poortjes? Oh die trap ik open of spring er overheen en niemand die het ook maar iets boeit, toch
Tussen Diemen en Amsterdam C onderweg geen controle en UvB (geen tijd voor, geen zin in) kan ik me wel iets bij voorstellen.
Maar hoe kom je dan door poortjes? Oh die trap ik open of spring er overheen en niemand die het ook maar iets boeit, toch
Klopt zelf zie dit zo vaak maar ja er is geen personeel op station Diemen dus dan gebeuren dat soort dingen gewoon
Tja, tegen de tijd dat iemand je achterna komt zit je al in een trein en mag diegene je uitzwaaien.
De vogel is gevlogen, hopelijk controle in de trein (maar die is er dus ook niet of zelden en/of geen tijd voor of zin in)
Best wel suf, weinig controle onderweg. Maar als het om Diemen - Amsterdam C gaat en jij de poortjes weet te ontwijken…
Tja, tegen de tijd dat iemand je achterna komt zit je al in een trein en mag diegene je uitzwaaien.
De vogel is gevlogen, hopelijk controle in de trein (maar die is er dus niet)
ja zelden
Dacht dat de boete voor het opentrappen van een poortje nog wel een stuk hoger is.
Dacht dat de boete voor het opentrappen van een poortje nog wel een stuk hoger is.
Geen idee ik heb over als de conducteur controlered en iemand geen kaartje heeft
Mijn ervaring is dat er in heel rustige treinen het meest wordt gecontroleerd. In de sprinter Roosendaal - Dordrecht eigenlijk altijd wel. Breda - Rotterdam heel weinig. Of er is daarin veel te weinig tijd, na 20 minuten ben je als het goed is al in Rotterdam en in grote drukte kost het allemaal veel tijd. In de trein Amsterdam - Utrecht - Eindhoven van afgelopen zondag was het een enorme drukte door defect spoor elders, geen doorkomen aan voor enige controle….
Gisteravond met 1 overstap van Hengelo naar Breda gereden, erg rustig maar gek genoeg dan weer geen personeel gezien, wel steeds een vrolijke omroep. Je kunt er geen peil op trekken eigenlijk.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.