gisteren 12/11 heb ik mijn eerste klas ticket verzilverd maar door de klimaatactivisten weinig gebruik van kunnen maken. Kon er niet door overL waren mensen zittend, staand enz, watnu?

  • 13 November 2023
  • 4 reacties
  • 158 Bekeken

Gisteren 12/11 heb ik mijn eerste klas ticket verzilverd. Maar door de klimaatactivisten kon ik daar maar een klein stukje gebruik van maken. Overal waren mensen ik kon nergens door.

wat nu?
 


4 reacties

traject. Eindhoven Amsterdam 

 

o

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Antonie Lubbers Melis,

Vervelend dat het zo druk was. Je zou kunnen proberen of de klanteNService uit coulance iets voor je wil betekenen, maar ik zou er eerlijk gezegd niet teveel van verwachten. Ze zijn bereikbaar per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Reputatie 7
Badge +3

Je zou kunnen proberen of de klanteNService uit coulance iets voor je wil betekenen, maar ik zou er eerlijk gezegd niet teveel van verwachten. 

Ik heb wel eens nieuwe 2-1 upgrade code ontvangen via Twitter. Is al wel bijna 6 jaar geleden. Via NS Extra werden er toen nog wel een extraatjes gegeven, in dit geval was een Valentijn upgrade naar 1e eerste klas, die toen ook in de middagspits geldig was. Ik had die bewaard om te kunnen gebruiken tijdens werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam waarbij er minder IC’s zouden rijden (volgens mij alleen de 2200 en de 2400 en 1100 reden niet) en het dus drukker zou zijn. Ik was blijkbaar niet de enige die die dag 1e klas wilde reizen (met of zonder upgrade of ander geldig 1e klas vervoersbewijs) en daarbij was de trein op de tijd die ik nam ook nog eens ingekort van normaal VIRM-10 naar slechts een 4-delige VIRM en was het in de 1e klas net zo sardientjes staan als in de 2e klas. Ik stuurde daarop een berichtje op Twitter naar NS dat ik wel erg weinig aan mijn 1e klas upgrade had als er naast minder IC's ook nog eens een veel kortere trein wordt ingezet. Ik kreeg toen via een DM een nieuwe upgrade. Je kunt het dus altijd proberen. Geen garantie dat het nu ook lukt. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Wat nu? Niets. Je had een vervoersbewijs en bent vervoerd, helaas niet in de gewenste klasse. Je kunt contact hierover opnemen met de klantenservice, maar ik geef je weinig kans dat ze je tegemoet gaan komen. Op X klagen regelmatig mensen dat ze niet in de 1e klas konden zitten/staan, maar ze hebben op hun vraag om geld terug nee gekregen.

Reageer