Skip to main content

Handig, die nieuwe indeling van de schermen in de trein!

Je ziet nu beter je trein heengaat, eventuele vertraging en op welk perron je aankomt….

Nieuwe informatie

Mijn komplimenten!

Het is nog niet in alle treinen zo, het wordt volgens mij gewoon getest in een paar treinstellen.

Had hier zelf ook een topic over gemaakt :D

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/nieuwe-display-reisinformatie-in-de-trein-87657?postid=628243

 

Inderdaad wel een fijne een veel betere indeling, met nog een paar aandachtpuntjes.

 


Inderdaad een mooie verbetering qua indeling en overzichtelijkheid.

Goed om te zien ook dat NS dit heel voorzichtig uitrolt/test.


Ik zie het vooral voorkomen in de trein Vlissingen - Amsterdam, nog niet gezien in treinen Rotterdam - Utrecht (Groningen/Leeuwarden) en Roosendaal - Zwolle.

Maar 't zal wel gewoon aan de treinstel liggen en niet het traject.

Toevallig is dit weer een trein Vlissingen - Amsterdam 😄.


@Gorott Sorry, ik had jouw post niet gezien. maar mijn foto is wel duidelijker 😇


Dat is toch al langer? Het is nu alleen wat uitgebreider

Sowieso zouden ze eerst eens moeten kijken dat daadwerkelijk alle schermen het ook doen. 

Vaak is er niks te zien of alleen een foto van een trein, ook vaak een of ander bootscreen


Deze update wordt zsm uitgerold over de gehele vloot van in ieder geval VIRM, SNG en ICNG, maar het updaten van een trein duurt een tijdje, dus het zal niet allemaal tegelijk gebeuren. Later zullen ongetwijfeld de andere materieelsoorten ook volgen.

Ik had toevallig gisteren zelf een SNG mee die tijdens de rit geüpdatet werd. Ik had het zelf in eerste instantie niet door (ik dacht dat het reisinformatiesysteem gewoon een storing kreeg gedurende de rit), dus ik wilde de conducteur al vragen of deze de reisinformatiecomputers opnieuw wilde starten, toen ik besefte dat de systemen uit zichzelf weer terugkwamen. Daarna hadden de schermen deze nieuwe layout en werd er eindelijk ook automatisch in het Engels omgeroepen op de route (ik reed met de sprinter via Schiphol), iets wat al heel erg lang op het wensenlijstje stond. Dus ik ben erg blij met deze update.

 


Dus ze kunnen de updates zelfs doorvoeren in een rijdende trein die in dienst is? Best knap. 


Dus ze kunnen de updates zelfs doorvoeren in een rijdende trein die in dienst is? Best knap. 

Zou moeten kunnen, immers de installer van internet halen en bijwerken maar, niet anders dan op je computer thuis. Dan zie je even een minuut niks op de schermen en daarna de nieuwe informatie.

Alleen zouden ze het ritnummer erbij mogen zetten.


Dus ze kunnen de updates zelfs doorvoeren in een rijdende trein die in dienst is? Best knap. 

Het reisinformatiesysteem staat natuurlijk los van de treinbesturing. Het lijkt me niet dat je de treinbesturing kan updaten tijdens het rijden, als de treinbesturing überhaupt geupdate kan worden 😂.

 

Deze update wordt zsm uitgerold over de gehele vloot van in ieder geval VIRM, SNG en ICNG, maar het updaten van een trein duurt een tijdje, dus het zal niet allemaal tegelijk gebeuren. Later zullen ongetwijfeld de andere materieelsoorten ook volgen.

 

Ik hoop eigenlijk dat de SLT ook eens een update krijgt...


@Gorott Sorry, ik had jouw post niet gezien. maar mijn foto is wel duidelijker 😇

Ja stukken duidelijker 😆.


Hopelijk wordt daarmee het probleem van wegvallende informatie bij het tonen van informatie en reclame tussen de reisinformatie door, ook verbeterd:

(niet de beste foto, maar goed)

Vandaag zowel heen als terug van BoZ naar Middelburg de nieuwe schermen: beide keren een VIRM in de nieuwe NS-kleurstelling

 


Volgens mij is het nu in elke trein ingevoerd want ik had het ook in de trein naar Goes en weer terug naar Middelburg. 


@Gorott toch niet, nu in de trein (VIRM 8730) naar Delft en die heeft nog het oude scherm


@Gorott toch niet, nu in de trein (VIRM 8730) naar Delft en die heeft nog het oude scherm

Dan was het puur toeval, wellicht geintroduceerd in meer treinstellen 😁.


De SNG's waar ik afgelopen dagen mee gereisd heb, hadden ook allemaal de nieuwe indeling. Wat opvalt is dat ook de automatische omroep iets anders is geworden, zo wordt er niet meer omgeroepen (in het geval van Groningen/Zwolle):

Welkom in de sprinter naar Assen en Groningen”, maar “Welkom in de sprinter naar Groningen via Meppel en Assen. Het eerstvolgende station is Meppel”.

Alleen bij het omroepen van de overstappen gaat nog wat mis. Eén van de treinen werd dubbel omgeroepen als overstap. Verder werd het station waarvandaan de trein kwam (Groningen) ook als overstap omgeroepen.


Reageer