heb ik het massa ontslag van conducteurs gemist?

  • 23 October 2021
  • 3 reacties
  • 325 Bekeken

Sinds enkele maanden reis ik weer regelmatig en ik heb een eerste klas abonnement. Ik reis lange trajecten van 1,5 tot 2 uur en zie in 95 procent van mijn reizen geen conducteur controleren eerste klas. De enige keer dat je een conducteur ziet is voor snelle “ servicerondjes” die in geen geval leiden tot betere service. Dus zit iedereen eerste klas , zeker in het weekend, weg rust, weg werkklimaat. Bron van ergernis als je zo’n dure treinkaartje hebt. 
wat is er aan de hand, NS?  


3 reacties

Reputatie 7

Zeer herkenbaar. Dit speelt al tijden (ook voor de coronaperiode al). Dit forum staat vol topics met hetzelfde onderwerp. Er komt geen concreet logisch antwoord, behalve dat een conducteur nog veel meer taken heeft (en controleren wordt kennelijk niet gezien als de belangrijkste daarvan) en dat de mensen die de regels overtreden “risico” lopen op een boete. Verder verandert er in de praktijk niets dus we zullen het er blijkbaar mee moeten doen. 

Onlangs maakte ik wel een keer mee dat een conductrice de 1e klas kwam schoonvegen (4 mensen met 2e klas vervoerbewijs weggestuurd), dat was een positieve ervaring. Het kan wel dus. 

Reputatie 5

Ze zijn verdwenen. Ik heb al sinds begin juli geen conducteur meer gezien en zit 2x week in de trein. Gisteren bv. Arnhem - Leeuwarden (-Harlingen) gereisd (1e klas): 2 uur in de trein, behalve omroep geen enkel teken van NS personeel gezien of gehoord.

Reputatie 7
Badge +1

Dat valt mee-voor hetzelfde geld zitten er 3-4 leuk gesellig met mekaar alle problems die die boze baas geeft luidkeels te bespreken in de 1e kl stilteafdeling. Heb je vooral kans op ri. Utrecht-HGB. Enne nee hoor-dat is buitendienst, dus niks controle dan!

Reageer