Hoofd stoten tegen uitstekende rand in de trein | NS Community
beantwoord

Hoofd stoten tegen uitstekende rand in de trein

  • 23 August 2017
  • 16 reacties
  • 809 Bekeken

In dit type trein tussen Arnhem en Den Bosch (Roosendaal) zit een uitstekende rand net boven de passagiersstoelen in de bovenverdieping.
Ben ik de enige die hier met opstaan of zitten gaan steeds zijn hoofd tegen stoot?



icon

Beste antwoord door Thomas NS 23 August 2017, 19:20

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge
Het ligt aan je lengte 😉
1.71 meter??
Er zullen toch wel langere mensen zijn :-S
Als de Arbo-wet hier gold zou ik deze rand aanmerken als niet Arbo-verantwoord.
Eens in de zoveel tijd komt dit onderwerp hier voorbij. Je bent zeker niet de enige, dat is de afgelopen tijd wel gebleken. Daarnaast zijn er een aantal lieden die vinden dat je niet moet zeuren, die zullen zich misschien ook nog wel melden.

Ik krijg het ook voor elkaar om mijn kop eraan te stoten in ieder geval en met mijn 1.82m ben ik niet bijzonder lang 🙂
Oké, dank je.
Het viel me op en op de site van NS zag ik dit als beste plek om het te melden.
Ik ben hier net, heb wel rondgekeken of ik iets over dit onderwerp zag, maar ben recent niets tegengekomen.
Vandaar.
Ben wel benieuwd of NS hier iets aan gaat doen.
Het is niet klantvriendelijk en bevordert niet het reisgenot.
Ik vind niet dat we zeuren.
Reputatie 7
Hallo Luna24 en wederom welkom op het NS Serviceforum.

Het is lastig om een grote revisie in te beelden voor alle treinstellen. Het gebeurt vaker dat reizigers hier hun hoofd aan stoten (zoals Henk_NL aangeeft), dat klopt, daarom wil ik dit ook zeker voor jou doorspelen naar de verbeteringsmanagers. Zij zullen kijken of dit in toekomstige treinmodellen anders gerealiseerd kan worden. Voor nu denk ik dat op de korte termijn hier geen aanpassing in de maken is. Dat haalt niet weg dat het vervelend is. Ik hoop dat je hier niet veel last meer van hebt ondervonden, dit gebeurt je nooit meer waarschijnlijk 🙂
Reputatie 3
Ik ben ca. 1.80 meter en heb mijn hoofd ook al meerdere keren gestoten aan dit randje
Reputatie 3
Akelige rand inderdaad. Ik werk vaak in deze treinen en zie met enige regelmaat reizigers hun hoofd stoten. Het is soms schrikken want reizigers stoten soms erg hard hun hoofd.

Het is mij ook gebeurd. Na zo'n klap op mijn hoofd lijkt de wereld wel heel even een stuk aardiger, alle mensen om je heen hebben dan ineens een glimlach op hun gezicht :8
Reputatie 7
Badge +3
Ontworpen door een dronken aardbei en goedgekeurd door een commissie van andere dronken aardbeien. Onvoorstelbaar dat dit ontwerp de uitvoeringsfase heeft gehaald.
Reputatie 4
Akelige rand inderdaad. Ik werk vaak in deze treinen en zie met enige regelmaat reizigers hun hoofd stoten. Het is soms schrikken want reizigers stoten soms erg hard hun hoofd.

Het is mij ook gebeurd. Na zo'n klap op mijn hoofd lijkt de wereld wel heel even een stuk aardiger, alle mensen om je heen hebben dan ineens een glimlach op hun gezicht :8


Minder fijn als je dit in Roosendaal overkomt en je 3 minuten hebt om van 3a naar 4b te komen in 3 minuten voor de overstap richting Zeeland. Die mis je dan geheid 😉
Reputatie 7
Badge


Het is mij ook gebeurd. Na zo'n klap op mijn hoofd lijkt de wereld wel heel even een stuk aardiger, alle mensen om je heen hebben dan ineens een glimlach op hun gezicht :8


De manier hoe je dat nu zo zegt is wel grappig. 😳
Hallo Luna24 en wederom welkom op het NS Serviceforum.

Het is lastig om een grote revisie in te beelden voor alle treinstellen. Het gebeurt vaker dat reizigers hier hun hoofd aan stoten (zoals Henk_NL aangeeft), dat klopt, daarom wil ik dit ook zeker voor jou doorspelen naar de verbeteringsmanagers. Zij zullen kijken of dit in toekomstige treinmodellen anders gerealiseerd kan worden. Voor nu denk ik dat op de korte termijn hier geen aanpassing in de maken is. Dat haalt niet weg dat het vervelend is. Ik hoop dat je hier niet veel last meer van hebt ondervonden, dit gebeurt je nooit meer waarschijnlijk :)


Het is me toch al een paar keer gebeurd 😉
Misschien kan NS als tijdelijke oplossing deze rand met een kleur markeren of er een bordje bijzetten: 'let op uw hoofd'. Dat zou toch al wat hinder voorkomen, want nu valt het echt niet op.
Tot je voelt dat er een uitstekende rand aan zit.
Overigens bedankt iedereen voor de herkenbaarheid en het medeleven 🙂
En Thomas NS: ik zou het wel heel fijn vinden als je dit aan de verbeteringsmanagers (zijn die er echt?) doorspeelt.
Ja, die zijn er echt 😛

Ook net mijn hoofd weer eens gestoten. Het bagagerek lijkt niet op te vallen. Is hier inmiddels iets aan gedaan of zijn er plannen voor? 
 

Misschien is het een idee om daar een felgekleurde rand op te plakken of, wat ingrijpender, de ledstrip door te laten schijnen naar boven, zie je meteen je bagage beter liggen.

 

Of anders op zijn minst een bordje let op uw hoofd, in de mooie Frutiger, al is het maar een sticker. Kunnen ze vast wel even maken bij Fabrique. 

Ik zet je feedback door Rubenn!

Dank je wel! Bij nadere inspectie bij het uitstappen viel het me op dat het bagagerek precies bij mij op ooghoogte komt. In andere treinen is dat ook wel zo, maar is er ander materiaal gebruikt, bv. aluminium, of zitten er lampen in (sprinter). In de dubbeldekker is het gewoon een beige rand.

 

Reageer