beantwoord

Inchecken "WiFi in de trein"

  • 20 February 2017
  • 4 reacties
  • 8389 Bekeken

Ik zou graag willen weten waarom nog altijd het irritante bevestigen van de voorwaarden / inchecken / inloggen bij Wifi in de trein nodig is.
Wat duidelijk klantvriendelijker zou zijn is dat een keer ingecheckt wordt deze besluit, vergelijkbaar met een cookie, opgeslagen wordt.
Mijn toestemming verandert tenslotte niet als ik de volgende keer weer in de trein zit.
Wat het voor mij extra irritant maakt, is dat het regelmatig gebeurt, dat ik op het Wifi netwerk toegevoegd wordt (en de 4G verbinding daardoor uitgezet wordt), maar het login scherm niet getoond wordt. Soms moet ik Wifi uit en aan zetten, of een (andere) browser openen om het inlogscherm met zulke trucjes te zien te krijgen.

Dus: het is dubbel irritant!
icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 February 2017, 17:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge
Probeer de volgende keer nstrein.ns.nl te bezoeken, dan krijg je automatisch het beginscherm.
Mijn vraag is: een keer de voorwaarden aanvaarden en daarna nooit meer
Er is een gelimiteerd aantal IP-Adressen dat toegewezen kan worden voor WiFi in de trein. Vandaar is het van belang om de voorwaarden te accepteren anders zal iedereen automatisch verbinding maken waardoor de mensen die echt gebruik willen maken van WiFi geen toegang kunnen krijgen.
"Automatisch verbinding maken", dat is nou net waar ik om vraag. Ik ben van mening dat de techniek zich dienstbaar op moet stellen voor de gebruikers (hier: rezigers). En niet andersom.

Reageer