De knoppen voor het openen van de deuren in de trein vind ik erg onduidelijk. Er staat geen tekst "openen" bij, alleen maar de kleur grijs en geel. Wel staat er een teken bij die niet erg duidelijk is.
Daarnaast zijn die knoppen erg inconsequent bij de ene coupe staan de knoppen voor het openen aan de linker en dan weer aan de rechter zijde.
Kunnen deze knoppen ook consequenter en duidelijker, minimaal met het woord "open" erbij?
beantwoord
Knoppen voor openen deuren erg onduidelijk
Beste antwoord door Loes
Bart NS schreef:
De precieze positionering van de knoppen in de trein ken ik niet, maar indien je het verwarrend vindt zou ik je aanraden puur op de kleur van de knoppen te letten. Zoals je aangeeft gaat de deur met de geelgoude knop open, en sluit de deur met de grijsblauwe knop.
Behalve bij de SLT Bart, daar zit de knop Openen op de deur en krijgt een groene kleur als die geopend kan worden en de knop sluiten zit altijd rechts, donkerblauw.
Ik zal proberen ff een lijstje te maken vanuit mijn geheugen waar de knoppen zitten:
Mat'64 > altijd rechts gepositioneerd
SGM > kan zowel linkerkant als rechterkant, weet daar nu even geen logica in te vinden.
SLT > altijd op de deur zelf
VIRM > Bij de trap omhoog, kan dus links of rechts zijn, let maar op de trap
DDZ > Beide kanten, kijk naar het ijzeren ding in de deur, daar waar het zilveren, metalen ding het dichts bij de kant staat, zijn de knoppen aan de andere kant te vinden
ICM > Beide kanten mogelijk, zie even geen logica
ICR > Beide kanten mogelijk, zie even geen logica
Ik zal op deze treinen eens opletten of ik logica zie. Dan laat ik het nog wel even weten.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.