Korte treinen in de spits | NS Community

Korte treinen in de spits

  • 16 September 2022
  • 5 reacties
  • 243 Bekeken

Beste NS en andere lezers,

Op het traject tussen Muiderpoort en Almere worden de laatste maanden regelmatig korte treinen ingezet in de spits. Dit gebeurt dermate vaak dat het me echt irriteert. Het is me al zo'n vier keer overkomen dat ik niet meer in de trein paste en daardoor langer moest wachten, op de volgende trein. Wat is de reden dat de treinen regelmatig zo kort zijn in de spits? Ik heb het dan over een sprinter van één treinstel. Als forens zou ik hier graag spoedig verbetering zien.

Vriendelijke groet, Danique 

 


5 reacties

Hoi Danique, welkom terug bij de NS Community.

Ik kan het me meer dan goed voorstellen dat dit niet prettig is. Incidenteel is het al geen pretje, maar als dit structureel gebeurt dan begrijp ik dat je gefrustreerd raakt. De exacte reden dat de treinen zo kort zijn durf ik je niet te zeggen. Dit kan meerdere oorzaken hebben, waaronder een gebrek aan inzetbaar personeel. 

Graag zet ik je feedback hierover intern door. Gaat het nog om een specifieke dag of een specifiek tijdstip dat je dit ervaart?

Reputatie 5

is niet alleen in de spits,helaas….

Oorzaak is soms ook stomheid:

 

Reputatie 7
Badge +3

De exacte reden dat de treinen zo kort zijn durf ik je niet te zeggen. Dit kan meerdere oorzaken hebben, waaronder een gebrek aan inzetbaar personeel.

 

Kun je dit uitleggen? Een sprinter van twee treinstellen heeft niet meer personeel nodig dan een sprinter van één treinstel.

Zoals ik al aangaf is de exacte reden mij niet bekend en is het louter een suggestie dat dit een van de oorzaken kan zijn. Dit beperkt zich niet tot rijdend personeel. Of het überhaupt betrekking heeft op personeel of simpelweg iets is in de planning is mij dus niet duidelijk, vandaar dat ik graag de feedback van TS zo specifiek mogelijk door wil zetten zodat dit kan worden onderzocht.

Reputatie 7
Badge +3

Dat snap ik. Ik heb er alleen een beetje moeite mee dat steeds maar weer ‘personeelstekort’ als toverwoord genoemd. Want ja, dan zullen mensen er wel begrip voor hebben of zoiets. Maar dit heeft daar niks mee te maken. Het regent de laatste tijd klachten over veel te korte treinen, zeker in de spits. Op deze manier jaag je nog meer spitsreizigers naar de auto. Terwijl je juist die spitsreizigers terug moet proberen te winnen, die leveren verreweg het meeste op. Dat er minder treinen rijden, ok, maar zorg dan dat de treinen die wel rijden zo lang mogelijk zijn. En overweeg de servicenorm los te laten. In Corona-tijd kon dat ook, want ja ‘uitzonderlijke situatie'. Momenteel is er ook sprake van een uitzonderlijke situatie.

Reageer