Skip to main content

Meelopen en interview conducteur

• 17 februari 2025
  • 3 reacties
  • 230 Bekeken

Hallo,

Ik ben Lieke Zanstra. Ik studeer criminologie aan de VU en ik moet voor een opdracht observeren en interviewen. Het onderwerp dat ik gekozen heb is zwartrijden. Voor het observeren wil ik graag meelopen met een conducteur die de kaartjes controleert. Deze observatie moet ten minste 60 minuten duren. Ik dacht er zelf aan om een dagdeel mee te lopen. Voor het interview, dat minimaal 30 minuten moet duren, wou ik een conducteur interviewen. Al de gegevens die ik verzameld heb worden uitsluitend gebruikt voor de opdracht voor school. Dus niet voor onderzoek etc. 

Is er een conducteur met wie ik een dagdeel zou kunnen meelopen en wie ik kan interviewen?

Groetjes,

Lieke Zanstra 

3 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25064 reacties
  • 17 februari 2025

Hallo Lieke,

Het is het beste om deze vraag even in een mailtje te sturen naar stagedesk@ns.nl. Dan wordt u verder geholpen. Er worden wat zekerheden ingebouwd.

Een oproep direct aan een conducteur op dit forum kan en mag niet. Dit is een forum van behulpzame medereizigers, maar die doen dat zonder enige bevoegdheid bij NS. Er is wel veel kennis van zaken aanwezig.

Ongevraagd advies: loop mee op de verbindingen tussen de  grote steden in West-Nederland.

Loes
  • NS Hoofdconducteur
  • 7990 reacties
  • 18 februari 2025

Het Zuiden richting van en naar Maastricht is ook niet meer wat het geweest is. 

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25064 reacties
  • 18 februari 2025

Ik vind dit best pijnlijk om te lezen, ik ken je als een gewetensvolle conducteur die altijd enthousiast was over haar werk en van het goede uit ging. Tussen Eindhoven en Weert is het helaas niet altijd feest in onze parallelle samenleving waarbij velen de samenleving slechts zien als een faciliteit.

Reageer