Ik ging laatst reizen met mijn fiets van Nunspeet naar Harderwijk. Ik koop op het perron een extra kaart voor mij fiets en stap met fiets en al de trein in. Het kaartje laadt vervolgens niet in mijn app, terwijl ik wel betaald heb. Ik krijg een boete omdat ik geen kaartje kan tonen, prima. Vervolgens bel ik met de NS en toon ik aan dat ik netjes betaald heb voor mijn kaartje maar dat de app destijds niet werkte. Nu wilt geen een van de medewerkers mijn boete annuleren omdat ik het blijkbaar 20 minuten van te voren moet doen. Ik reis elke dag met NS, ik betaal netjes, maar door een mankement in de app moet ik nu een boete aftikken. Tevens ook een erg bittere conducteur, die verbaal onvriendelijk was en niet representatief voor het bedrijf NS. Ik ben ten alle tijden vriendelijk gebleven tegen de medewerkers online, maar mijn frustratie loopt enorm op nu ik merk hoe de NS met hun trouwe klanten omgaat. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen, want dit lijkt me een kwalijke zaak.
Onterechte Boete
Beste antwoord door Thom
Bepalend is of u een geldig kaartje op het eerste verzoek kunt tonen. Kunt u dat niet, dan wordt u bekeurd. Dat word ik ook na 55 jaren reizen met NS, dat maakt niet uit. Uiteraard blijft u vriendelijk en betaalt u netjes, de man doet gewoon zijn werk, dus daarmee onderscheidt u zich niet van hoe het hoort. .
Er is op dit punt geen verschil met trouwe klanten en anderen, dat is gewoon niet te realiseren. Ik denk dat ik na 55 jaar treinreizen ook een boete krijg, Die heb ik overigens nooit gehad en in al die jaren niet..
Ik zou nog een keer contact opnemen met Klantenservice en alles bij de hand hebben. Omdat u mogelijk een screenshot mee moet sturen is de chat wel handig.
Als het niet in de app geladen wordt, heeft u toch echt geen geldig kaartje. U moet zich voor het instappen ervan vergewissen dat u dat heeft en met excuses of verklaringen kunt u niet uw reis met de fietskaart betalen. U bent ten allen tijd verantwoordelijk voor een geldig vervoersbewijs. Leuk of niet, u kon geen geldig vervoersbewijs tonen en de boete is om die reden niet onterecht, al kan ik me uw gevoel goed voorstellen.
Als u een duidelijke betaling heeft voordat de trein aankwam, is de kans op kwijtschelding zeker aanwezig. Boetes worden verder niet meer automatisch kwijtgescholden als het de eerste is.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.