Hallo ik ben Sam volten 22 jaar en student in Utrecht. Toen ik laatst vanuit Utrecht naar Ede moest reizen was ik mijn portemonnee vergeten en dus ook mijn studenten OV. Ik werd gecontroleerd en kon deze geen vervoerbewijs laten zien, terwijl ik normaal natuurlijk gratis kan reizen. Kan ik deze boete nog kwijtschelden ergens?
ontrechte boete
Beste antwoord door Thom
U kunt een beroep doen op abonnement vergeten, dan kan het mogelijk worden kwijtgescholden. Bedenk dat een studenten ov geen NS abonnement is.
Het is wel slordig, en u moet dan wel redelijkerwijze op een tijd gereisd hebben waarbij uw ov geldig is. Als u zonder geldig vervoersbewijs reist, is de boete altijd terecht, zonder uitzondering. Er is geen sprake van een onterechte boete. Het is me een raadsel waarom u dat denkt terwijl u zwart rijdt. U bent verplicht uw kaartje op een eerste verzoek te tonen en dat kon u niet. Dat u hem wel ergens hebt, kan iedereen wel beweren.
U had vooraf een geldig kaartje moeten kopen, dat kan ook via Internet, dan had u het betaalde bedrag teruggekregen. U moet altijd vooraf zorgen voor een geldig kaartje en u bent gewoon in de trein gaan zitten.
Het is wat gedoe maar er is wel kans dat u het terugkrijgt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.