spits duurder

  • 3 July 2023
  • 4 reacties
  • 248 Bekeken

Reputatie 1

Reist er iemand van de plannenmakers en de politiek wel eens met de ns. 
Zeker niet in de spits denk ik want dan is het veel te druk.

Nu willen ze de kaartjes nog duurder maken. 
ik als betalende werkende verbaas me daar zeer over. 
¾ van de passagiers is student en betaald niet rechtstreeks. 
zij krijgen geen enkele prikkel om niet tijdens de spits te reizen. 

misschien moeten ze daar eens naar kijken. 


4 reacties

Reist er iemand van de plannenmakers en de politiek wel eens met de ns. 
Zeker niet in de spits denk ik want dan is het veel te druk.

Nu willen ze de kaartjes nog duurder maken. 
ik als betalende werkende verbaas me daar zeer over. 

Het idee is dat door de kaartjes in de spits veel duurder te maken dat er dan in de spits minder mensen met de trein gaan. De meeste werkenden kunnen immers ook met de auto gaan.

 

¾ van de passagiers is student en betaald niet rechtstreeks. 

zij krijgen geen enkele prikkel om niet tijdens de spits te reizen. 

misschien moeten ze daar eens naar kijken. 

Dat moet zeker gebeuren maar ligt politiek erg gevoelig. Studenten zijn door een aantal politieke partijen heilig verklaard.

Reist er iemand van de plannenmakers en de politiek wel eens met de ns. 
Zeker niet in de spits denk ik want dan is het veel te druk.

Nu willen ze de kaartjes nog duurder maken. 
ik als betalende werkende verbaas me daar zeer over. 

Het idee is dat door de kaartjes in de spits veel duurder te maken dat er dan in de spits minder mensen met de trein gaan. De meeste werkenden kunnen immers ook met de auto gaan.

 

Dat terwijl mijn al jaren probeert mensen uit de auto krijgen en meer met het ov te laten reizen.

Doet men dat, is het weer te druk en niet goed...

 

 

Dat terwijl mijn al jaren probeert mensen uit de auto krijgen en meer met het ov te laten reizen.

Dat is een hardnekkig fabeltje. Vervoersdeskundigen en politiek zien juist liever dat mensen met de (electrische) auto gaan omdat OV de overheid veel geld kost.

Reputatie 7

Dat zogenoemde "fabeltje" komt toch ergens vandaan, want vrijwel iedereen benoemt dit al jaren en dat onstaat niet zomaar. Beter voor milieu, minder auto's op de weg, minder filedruk , minder verstopte binnensteden, tal van voordelen. Ik weet ook niet beter dan dat ik dat meerdere politieke partijen (nee, niet alle)  en allerlei organisaties dit al decennia hoor roepen. Neem de bus! Neem de trein! Modal shift! Stimuleren en inzetten hierop! Dat is ook een zeer goed streven natuurlijk.

 

 

Reageer