Eindelijk is het weer goed en kan ik surfen in Nederland. Nu is mijn vraag of het is toegestaan om mijn surfboard (6'6) in de trein mee te nemen.
Zo ja, waar zou ik dan het beste kunnen zitten in de intercity? En zijn hier nog verdere regels aan verbonden?
beantwoord
Surfboard in de trein
Beste antwoord door Stijn NS
Hallo Thyrza en welkom op het NS Serviceforum. Goed dat je ons hebt gevonden!
Zoals je in de discussie hierboven kunt zien is dit niet echt een simpele zwart/wit situatie.
Uiteindelijk komt het er op neer dat dit een oordeel is van de conducteur. Je kan geweigerd worden of verplicht worden de trein te verlaten wanneer je bagage hinder veroorzaakt of kan veroorzaken. Als voornaamste richtlijn daarbij hanteren we dan de 85 centimeter voor hoogte, breedte of diepte van een voorwerp. Wanneer het de 85 centimeter overschrijdt, is de kans groot dat het niet mee mag. Dat gezegd hebbende zijn er voldoende voorwerpen die deze richtlijn overschrijden en prima mee kunnen in de trein zonder hinder te veroorzaken, zeker wanneer het rustig is in de trein. Het is daarom altijd verstandig om, voordat je de trein in stapt, te overleggen met de conducteur of je de surfplank mee mag nemen. Hij of zij geeft namelijk het eindoordeel.
Bekijk origineelZoals je in de discussie hierboven kunt zien is dit niet echt een simpele zwart/wit situatie.
Uiteindelijk komt het er op neer dat dit een oordeel is van de conducteur. Je kan geweigerd worden of verplicht worden de trein te verlaten wanneer je bagage hinder veroorzaakt of kan veroorzaken. Als voornaamste richtlijn daarbij hanteren we dan de 85 centimeter voor hoogte, breedte of diepte van een voorwerp. Wanneer het de 85 centimeter overschrijdt, is de kans groot dat het niet mee mag. Dat gezegd hebbende zijn er voldoende voorwerpen die deze richtlijn overschrijden en prima mee kunnen in de trein zonder hinder te veroorzaken, zeker wanneer het rustig is in de trein. Het is daarom altijd verstandig om, voordat je de trein in stapt, te overleggen met de conducteur of je de surfplank mee mag nemen. Hij of zij geeft namelijk het eindoordeel.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.