Skip to main content
beantwoord

Vapen in de trein??

  • 10 January 2024
  • 33 reacties
  • 1041 Bekeken

Goedenavond, 

Ik zit op dit moment in de IC richting Enkhuizen, rit 2972 en er zitten 2 jongens te vapen. Treinstel 9563, achterste coupe. Tegenwoordig weet je niet wat mensen doen, als je ze aanspreekt dus ik heb gekozen dit maar niet te doen. De HC is langs gelopen nadat ik een melding heb gemaakt bij de NS meldkamer, maar deze deed er verder niks op uit. Inmiddels zijn ze ook met ziektes aan het schelden, en maken ze enige homofobische opmerkingen.. Ik vond het vooral erg vervelend, aangezien er eerst ook kinderen bij zaten.

 

Is er iets wat de NS of de hc hier aan kan doen?

33 reacties

Reputatie 7

Ik zie trouwens ook geen andere oplossing dan van de trein te wisselen als je van de geur en de rook niet mee wilt genieten.

Nee, gewoon zelf je vape er bij pakken. Laat je dominantie zien en verdedig je territorium 😊.

Ik snap de grap, maar laten we dat maar even niet doen. 😅 Dominantie en het verdedigen van territorium mag je overlaten aan de sterren van National Geographic.

Neej Neej, wij gaan NIET vapen in de trein. Heb respect voor de mensen om je heen! Ik heb asthma en ga hoesten als een zeehond als ik vape rook in adem :(, dat wilt niemand dus reden genoeg om het niet te doen, misschien moet ik een stickertje op m'n voorhoofd plakken. 

 

Oooof mensen pakken gewoon dat beetje respect dat ze nog in zich hebben en volgen de regeltjes, ik bedoel je kan letterlijk overal vapen en dan kies je er voor om te vapen in een ruimte waar het niet mag...

Reputatie 7
Badge

Ik zie ook vaker een vaper in de trein dan een roker. Ik zeg er altijd wat van, het is de toon die de muziek maakt en in veel gevallen kan ik er iets tegen doen. Als een reiziger totaal niet luistert, dan ga je andere opties bekijken.

Is roken ook al niet meer gewoon "ben jij nou gek geworden? Hier is je boete, en nou m'n trein uit"? Hier mag m.i. toch wel echt heel veel harder tegen worden opgetreden dat er even wat van zeggen en afwachten of iemand dan stopt. Volgens mij moet NS koste wat kost willen vermijden dat straks het hek van de dam is en roken in de trein ook maar weer een heel klein beetje normaal gevonden gaat worden. Als je daar op wacht, laat je het immers weer moeilijk worden om hard op te treden.

Reputatie 7

Ik zie ook vaker een vaper in de trein dan een roker. Ik zeg er altijd wat van, het is de toon die de muziek maakt en in veel gevallen kan ik er iets tegen doen. Als een reiziger totaal niet luistert, dan ga je andere opties bekijken.

Is roken ook al niet meer gewoon "ben jij nou gek geworden? Hier is je boete, en nou m'n trein uit"? Hier mag m.i. toch wel echt heel veel harder tegen worden opgetreden dat er even wat van zeggen en afwachten of iemand dan stopt. Volgens mij moet NS koste wat kost willen vermijden dat straks het hek van de dam is en roken in de trein ook maar weer een heel klein beetje normaal gevonden gaat worden. Als je daar op wacht, laat je het immers weer moeilijk worden om hard op te treden.

Ik vind dat ze bij beide hard moeten op treden en niet bij de een wel en bij de andere niet, ik denk ook dat mensen sneller roken in de trein, omdat ze mensen zien vapen en denken "Oh, dan kan ik wel een peukie doen."

Reputatie 7
Badge

Ik vind dat ze bij beide hard moeten op treden en niet bij de een wel en bij de andere niet, ik denk ook dat mensen sneller roken in de trein, omdat ze mensen zien vapen en denken "Oh, dan kan ik wel een peukie doen."

Voor alle duidelijkheid: roken bedoel ik inclusief ‘vapen’. Ik ben dit volkomen met je eens.

Reputatie 1

Voor de duidelijkheid, tegen de types die dat wel doen ken ik echt geen andere oplossingen. Heb een paar keer meegemaakt. Aanspreken leidt vaak tot agressie van hun kant. Geen wonder dat de treinploeg er ook niets mee durft te doen.

Vapen of roken in me trein is een no go, dus je reis met de trein waar ik dienst doe, ga je niet meer mee. Altijd leuk als je de laatste trein bent. GTST is er niets bij dan.

Reputatie 7

Vapen of roken in me trein is een no go, dus je reis met de trein waar ik dienst doe, ga je niet meer mee. Altijd leuk als je de laatste trein bent. GTST is er niets bij dan.

"Dat is echt niet koel man, hoe moe ik nu naar huis :("

Reputatie 7
Badge

Vapen of roken in me trein is een no go, dus je reis met de trein waar ik dienst doe, ga je niet meer mee. Altijd leuk als je de laatste trein bent. GTST is er niets bij dan.

Fijn, @Loes dan had ik je eerdere berecht onterecht als soepel geïnterpreteerd. Fijn dat in ieder geval jij hier zo kordaad tegen optreedt.

Reageer