beantwoord

Waarom zijn er geen eetcoupes?

  • 1 November 2018
  • 10 reacties
  • 742 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste mensen, is een iemand die weet waarom er geen eetcoupes zijn in de trein? En hoe we eventueel kunnen regelen dat die er wel komen? Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 November 2018, 09:05

Bekijk origineel

10 reacties

Ja, dat weten we wel, omdat er ook geen kinder, rook, knuffel, NS-personeel, vrouwen, mannen, discussie, 65+ en dating coupes zijn.
Wel kennen we de stiltecoupe, alleen dat werkt niet echt.

En als je met eten klaar bent, wel nietjes opstaan voor de volgende reiziger met een bakje patat en elders een plekje zoeken in de goed bezette trein.

Heel, heel vroeger had je Restauratierijtuigen in veel IC-treinen, eigenlijk was dat al de voorloper van de door jou voorgestelde Eetcoupe. Maar allemaal verdwenen, toen het echte reizen veranderde in verplaatsen.
Reputatie 7
Vandaag in de Volkskrant een artikel met ideeën over de inrichting van de 'trein van de toekomst':

Fitnessen in de trein lijkt me wel wat, de bartafels ook.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/bartafels-belnissen-en-loungebanken-zo-ziet-de-ns-trein-van-de-toekomst-eruit~bfa4cce0/
Reputatie 7
Badge
Ik zie zat mensen eten en drinken in de trein. Die hebben geen eetcoupés nodig.
In Duitsland is een Bordrestaurant nog heel gewoon, en in de 1e klasse komen ze het zelfs in je coupé serveren, op porseleinen borden en met een echt glas bij je biertje of wijntje... En of je nou 1 uur, 2 uur of 5 uur in de trein zit, maakt niet uit. De service is er.
Reputatie 7
Badge
Wat te denken van Zwitserland. Vorig jaar zat ik in een IC Basel-Interlaken, volgens mij een reis van twee en een half uur. Maar er was wel een restauratierijtuig.
In Duitsland is een Bordrestaurant nog heel gewoon, en in de 1e klasse komen ze het zelfs in je coupé serveren, op porseleinen borden en met een echt glas bij je biertje of wijntje... En of je nou 1 uur, 2 uur of 5 uur in de trein zit, maakt niet uit. De service is er.
Alleen in IC en ICE treinen, niet in RE en RB treinen.
Badge +3
In de Amtrak (lange afstanden) in de USA ook restauratie rijtuig. Wel reserveren voor een blokje van 20 minuten of zo, en hap slik weg want de volgende mensen staan alweer klaar om aan te schuiven. En het eten/drinken is peperduur en van matige kwaliteit. Dan maar zelf iets meenemen, en een soort magnetron-service om op te warmen, zoals in veel supermarkten?

Maar ik denk dat TS @LDH bedoelt "kunnen we mensen met allerlei (zelf meegebracht) eten niet verbannen naar ergens in de trein waar je mag eten?"

Ik denk dan aan mensen die boterhammen met pindakaas gaan eten, mandarijnen of sinaasappels pellen, koffie/energy drinks of een biertje willen drinken, een pasta van Julia's willen nuttingen en andere 'overlastgevers' en zo.

Oh, en dan ook een coupé voor mensen die naar natte hond stinken (plus de honden zelf, als het regent) natuurlijk.

In Duitsland is een Bordrestaurant nog heel gewoon, en in de 1e klasse komen ze het zelfs in je coupé serveren, op porseleinen borden en met een echt glas bij je biertje of wijntje... En of je nou 1 uur, 2 uur of 5 uur in de trein zit, maakt niet uit. De service is er.Alleen in IC en ICE treinen, niet in RE en RB treinen.

Voorbeeld voor Nederlandse Intercity's, zou ik zeggen. En zelfs in bepaalde RE-treinen zijn Bordrestaurants aanwezig, weliswaar niet met service op de zitplaats, maar wel met een ruimte waarin koffie en versnaperingen verkrijgbaar zijn.
Badge +3
Late reactie maar volgens mij ging dit over mensen die zich super ergeren aan sommige anderen...(ik ook, mensen die stinken, maar wat doe je er aan?)

Of de stiltecoupé elite waar je niets extra voor betaalt. En vervolgens ook maar iets van eten (luid krakende chips in de stiltecoupé kan echt niet!) zwaar beboet wilt zien, of verwijderd uit de trein willen zien het liefst (of andere coupé waar chips mogen).

Of een biertje drinken op vrijdagavond (1e klas in alle stilte, proost hoor!) Nee, dat mag niet want da's zo'n slecht voorbeeld voor alles en iedereen want er zit alcohol in en dat stinkt ook en heb ik last van...
Reputatie 1
Persoonlijk denk ik dat zulke service in Nederland niet werkt door de korte afstande en de vele stops. Op Langere trajecten zou dit wel kunnen. Ook ben ik van mening dat op veel stations of in de omgeving van stations genoeg eetgelegenheden zijn of AH to go's waar je ook iets kan kopen. En dan heb je nog de NS catering de mannen/vrouwen met de catering rugzak.
Al met al genoeg mogelijkheden.

Reageer