beantwoord

Wifi in de trein werkt niet

  • 19 January 2024
  • 6 reacties
  • 213 Bekeken

Ik ervaar bij elke treinrit die ik 3 a 4 dagen heen en terug maak, dat ik geen gebruik kan maken van de wifi in de trein.

Ik mis al zowiezo inloggen in de NS-wifi, die er eens was en waar je moest inloggen om aan internet te komen.

Ik kan niet appen, niet de NS-app gebruiken, geen mail lezen. Niets.

Ik weet zeker dat dit niet aan mijn provider licht. Heb begrepen dat anderen dit ook zo ervaren.

Mijn vragen:

  • -waar is de incheck ns app gebleven
    -waarom is er alleen de “wifi in de trein”
    -hoe kan dit opgelost worden
icon

Beste antwoord door Robert B 19 January 2024, 19:44

Bekijk origineel

6 reacties

  • -waar is de incheck ns app gebleven: Die zou automatisch moeten verschijnen als notificatie van “Meld u aan op het wifinetwerk”
    -waarom is er alleen de “wifi in de trein”: Ik neem aan dat NS heeft gekozen voor een algemene naam voor alle netwerken, zodat reizigers niet 100den netwerken moeten onthouden/verbinden en zo makkelijk via 1 netwerk-inlog kunnen verbinden met NS wifi.
    -hoe kan dit opgelost worden: Ik denk dat NS dit het beste kan oplossen met nieuwe Wifi modules die ook bestendig zijn voor veelvuldige gebruikers en met beter bereik-wijdte
Reputatie 7
Badge +4

Wifi in de trein is afgeknepen. Het is geschikt voor een mailtje lezen en een site bezoeken. Als u meer wilt, en vooral meer snelheid, dan raad ik u aan een betaald adequaat abonnement te nemen. Wifi in de trein is langzaam en beperkt. Streamen en aanverwante zaken gaan niet goed via Wifi in de trein. als dat voor grote groepen zou kunnen weten we wel hoe dat gaat. 

Het is een basisvoorziening en het kost nogal wat. Heel vaak is het te druk met te veel gebruikers en functioneert dat niet meer. Wilt u meer, dan moet u zelf betalen. De 4 en 5G abonnementen zijjn qua prijs tegenwoordig goed te doen.

Reputatie 7
Badge +3

WiFi in de trein is een extraatje. Je hebt geluk als de WiFi werkt. Wil je appen, mail lezen etc. in de trein gebruik dan het internet van jouw eigen bundel. Of lees een boek. Geen WiFi voor nodig.

@Helmi van Bergen 

De trein is geen gratis internetcafe maar een vervoermiddel. Wifi is een extraatje, als je meer wil dan een basisvoorziening moet je zelf maar een abonnement afsluiten bij je provider.

Reputatie 5

Bovendien hebben sommige treinen niet eens WIFI. NS zou in plaats van de (niet al te goed werkende) wifi beter moeten controleren, of beter de treinen schoonmaken. 

Badge +3

‘Wifi in de trein’ bij de NS geeft je 512 kbps dus muziek streamen is niet zo’n probleem, en een 320p of 480p Youtube filmpje lukt ook nog wel.

Arriva doet het anders, daar krijg je de maximale snelheid maar die deel je natuurlijk wel met alle andere gebruikers. Bovendien hanteert Arriva volgens mij een tijdslimiet of datalimiet.

In elke coupé zouden twee 4G access points zitten, met nog een (veel langzamere) UMTS backup, deze wordt o.a. gebruikt voor de reisiformatie systemen in de trein.

Maar als het niet werkt heb je pech, en inderdaad lang niet alle treinen hebben Wi-Fi (o.a. de treinen die over de HSL gaan, met uitzondering van de ICNG).

Reageer