beantwoord

Wil deze minibike aanschaffen om mee te nemen met trein

  • 9 April 2017
  • 3 reacties
  • 2107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Goedendag, ik wil graag voor werk fiets mee kunnen meenemen in trein, zie er diverse staan op marktplaats, diverse soorten vouwfietsen, maar ook minibikes, extra klein, vroeg me af deze net als vouwfietsen geschikt zijn gratis mee te nemen.
Het is de F 121 minibike, zie foto.
Hoor graag van je, groet Sander
icon

Beste antwoord door Miriam NS 9 April 2017, 16:22

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Sanderbeerse, welkom op ons Serviceforum.
Als ik het goed begrijp ik deze fiets dus niet inklapbaar? Ik vermoed namelijk dat dit niet is toegestaan. Een vouwfiets mag kosteloos mee omdat deze in opgevouwen toestand dusdanig klein is dat het mogelijk is deze tussen de stoelen te plaatsen. In het geval van deze minibike kan dit niet en neem dit toch nog veel ruimte in beslag. Ik wil je adviseren, wanneer je deze fiets echt aanschaft om mee te nemen in de trein, te kiezen voor een vouwfiets.
Als handbagage mag iets mee als het 85x85x85 is of kleiner dan dat. Als deze fiets binnen die dimensies blijft mag hij wat mij betreft mee, ongeacht op hij wel of niet opvouwbaar is, daar het mij meer gaat om het formaat.

In de regels staat dat een vouwfiets gratis meemag, maar deze kan niet opgevouwen worden. Regeltechnisch gezien mag het dus niet.
Reputatie 6
Badge
Als de hoogte, lengte of breedte niet de 85cm overschrijdt, hoort hij gewoon gratis mee te kunnen als handbagage.

Reageer