beantwoord

‘zwarteijden’ eerste klasse.

  • 13 July 2023
  • 3 reacties
  • 282 Bekeken

Goedemorgen,

ik reis nu sinds een half jaar dagelijks van Krommenie naar Den Haag. 
Bewust voor eerste klasse gekozen omdat ik de rust en ruimte fijn vind en dan ook rustig kan werken. 

Wat opvalt is dat er vooral tijdens drukte veel mensen eerste klasse gaan zitten zonder kaartje omdat de tweede klasse te vol/druk zou zijn. 
Vaak wordt dit oogluikend toegestaan door de conducteur.

Af en toe worden de mensen die ‘verkeerd’ zitten verzocht te verplaatsen naar de tweede klasse. Ik heb nog nooit gezien dat iemand een boete kreeg. 
 

Dit is toch niet eerlijk voor de mensen die  best fors extra  betalen om eerste klas te reizen. 
Ik zou graag zien dat dit meer gecontroleerd wordt zodat ik rustig kan zitten in de trein. 
 


 

icon

Beste antwoord door Thom 13 July 2023, 07:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U heeft helemaal gelijk, maar het is hier helaas al vele malen aan de orde geweest. U zult de meeste argumentatie of wat daar voor door moet gaan wel in deze topics lezen.

 

Voor veel mensen is de verleiding om eerste klas te reizen zonder ervoor te betalen te groot. De controle, als die er is, bestaat doorgaans niet uit handhaven en beboeten en dat is gezien de mentaliteit van veel zwartrijders weliswaar niet te rechtvaardigen, maar wel te begrijpen. 

Het probleem is bekend bij NS, maar de wil om er iets aan te doen ontbreekt. Het is op dit forum al keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer aangekaart.

Wellicht komt een moderator met een slappe reactie dat er toch echt wel wordt gecontroleerd, gelet op het aantal coulanceverzoeken. Het topic zal dan als beantwoord worden gemarkeerd, dit forum zal weer volkomen nutteloos blijken en dan gaan we weer over tot de orde van de dag bij de spoorwegen: slap optreden.  

Reputatie 7

Het probleem is bekend bij NS, maar de wil om er iets aan te doen ontbreekt. Het is op dit forum al keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer aangekaart.

Wellicht komt een moderator met een slappe reactie dat er toch echt wel wordt gecontroleerd, gelet op het aantal coulanceverzoeken. Het topic zal dan als beantwoord worden gemarkeerd, dit forum zal weer volkomen nutteloos blijken en dan gaan we weer over tot de orde van de dag bij de spoorwegen: slap optreden.  

Exact. Om moedeloos van te worden vind ik het. @AndreSwart, u hebt vanzelfsprekend helemaal gelijk en NS weet dit ook echt wel. Dit gebeurt al jaren maar ik heb de hoop allang opgegeven dat er structureel iets verandert. 

Reageer