Na alle problemen die ik gehad heb bij het terugkrijgen van het te veel betaalde bedrag voor tickets bij NS International heb ik een nieuwe vraag. Tegen beter weten in daarover gebeld met klantenservice, vergeefs natuurlijk. Dus ik leg het hier maar voor. De reis ging van Eindhoven via Rotterdam naar Parijs. Je krijgt dan een ticket voor Eindhoven-Rotterdam en een voor Rotterdam-Parijs. Het eerste is alleen om de poortjes open te maken, wat niet lukte. Uiteindelijk heeft een NS medewerker ons doorgelaten. Maar thuisgekomen zie ik dat wel € 10,00 starttarief is afgeschreven, een check-in is afgeboekt en weer is teruggeboekt. Financieel klopt het waarschijnlijk wel, maar hoe kan NS registreren dat ik door de poortjes ga, als ik mijn ov-chipkaart niet gebruik? Als ik zelfs helemaal geen geldige kaart gebruik, omdat het ticket dat ze me stuurden niet werkt en iemand van NS ons heeft doorgelaten. En als het wel gewerkt had, had niets mogen worden afgeschreven, want dat ticket was al (dubbel) betaald. Hoe werkt privacy bij NS?
Privacy?
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag Daantje. Alle informatie over hoe wij omgaan met gegevens kun je vinden via deze pagina op onze website.
Wat betreft de geschetste situatie is dat gewoon ronduit vreemd. Er kan geen correctietarief in rekening gebracht worden op jouw OV-chipkaart als er niet met die OV-chipkaart is in- of uitgecheckt. Een NS medewerker heeft simpelweg niet de mogelijkheid om dat in rekening te brengen, tenzij jij jouw OV-chipkaart hebt overhandigd en die medewerker met jouw kaart het poortje heeft geopend. Ik kan je dan ook geen uitleg geven over deze situatie, want deze situatie is helemaal niet mogelijk.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.