Skip to main content
beantwoord

Early Bird ticket wijzigen niet mogelijk

Ik heb bij NS Internationaal één eersteklas ticket naar Parijs geboekt met reisdatum 29 juni: Met Early Bird van Tilburg naar Brussel Zuid (aankomst 13:17) en dan vervolgens met Eurostar door naar Parijs (aankomst 15:38).

In de voorwaarden staat dat ik het Early-Bird-deel gratis kan wijzigen. Annuleren kost EUR 5. Annuleren van het Eurostar-deel kost EUR 25.

Ik wil het Early-Bird-deel, dus Tilburg-Brussel, wijzigen. Op de site is dit niet mogelijk. Ik wordt doorverwezen naar een 030-nummer. De mensen daar (2x gebeld) komen met het volgende verhaal:

• Wijzigen van het ticket is NIET mogelijk, annuleren wel.
  • Als ik telefonisch mijn Early-Bird-deel wil wijzigen, dan annuleren zij het ticket en boeken een nieuw ticket tegen EUR 5 annuleringskosten plus EUR 7,50 servicekosten.

Mijn vragen:

• Hoezo kan ik het ticket niet wijzigen als dit wel in de ticketvoorwaarden staat?
  • Waarom betaal ik servicekosten? Ik kan online niet een deel van de reis wijzigen, alleen de hele reis.
  • Hoe nu verder?

Beste antwoord door Erryt NS

Dat is vreemd dat je de ticket niet gratis kon annuleren en/of wijzigen. Zou je opnieuw contact willen opnemen? Mijn collega's zullen dit dan kosteloos voor je in orde maken.

Bekijk origineel

4 reacties

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9230 reacties
  • Antwoord
  • 22 maart 2025

Dat is vreemd dat je de ticket niet gratis kon annuleren en/of wijzigen. Zou je opnieuw contact willen opnemen? Mijn collega's zullen dit dan kosteloos voor je in orde maken.

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 55 reacties
  • 22 maart 2025
Erryt NS schreef:

Ik heb twee keer gebeld en kreeg twee keer hetzelfde antwoord van verschillende mensen. Ik vermoed dat het een software-probleem is. Een derde keer bellen lijkt me voorlopig even zinloos.

Intussen ben ik zelf aan het proberen geslagen. Ik heb op de site van Eurostar het Eurostar-deel gewijzigd naar een andere dag. Kan daar wel gratis. Dan zou ik bij NS Internationaal alleen het Early-Bird-deel over moeten houden.

Op het moment staat er op NSI bij mijn boeking “Uw wijziging is gelukt. U ontvangt binnen 1 uur een bevestigingsmail met uw tickets”. Alleen dat staat er al 2 uur en drie kwartier. Ik heb nu helemaal geen toegang tot het ticket meer, dus ga ik wachten tot dat wel weer zo is. Tenzij dat te lang duurt.

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 55 reacties
  • 23 maart 2025

Update: Ik heb eerst 20 minuten met NSI gechat en daarna nog maar eens gebeld. Dit keer wél een vriendelijke meneer, die het probleem (in nog eens 20 minuten) gratis heeft opgelost 😀.

Volgens hem zijn er door de stakingen in België op het moment meer EuroCity-boekingen met hetzelfde probleem. Maar zijn collega’s hadden dit gewoon gisteren al gratis moeten oplossen.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4065 reacties
  • 23 maart 2025

Tja, NS Internationaal. 

Reageer