Skip to main content
beantwoord

Early Bird ticket wijzigen niet mogelijk


Ik heb bij NS Internationaal één eersteklas ticket naar Parijs geboekt met reisdatum 29 juni: Met Early Bird van Tilburg naar Brussel Zuid (aankomst 13:17) en dan vervolgens met Eurostar door naar Parijs (aankomst 15:38).

In de voorwaarden staat dat ik het Early-Bird-deel gratis kan wijzigen. Annuleren kost EUR 5. Annuleren van het Eurostar-deel kost EUR 25.

Ik wil het Early-Bird-deel, dus Tilburg-Brussel, wijzigen. Op de site is dit niet mogelijk. Ik wordt doorverwezen naar een 030-nummer. De mensen daar (2x gebeld) komen met het volgende verhaal:

  • Wijzigen van het ticket is NIET mogelijk, annuleren wel.
  • Als ik telefonisch mijn Early-Bird-deel wil wijzigen, dan annuleren zij het ticket en boeken een nieuw ticket tegen EUR 5 annuleringskosten plus EUR 7,50 servicekosten.

Mijn vragen:

  • Hoezo kan ik het ticket niet wijzigen als dit wel in de ticketvoorwaarden staat?
  • Waarom betaal ik servicekosten? Ik kan online niet een deel van de reis wijzigen, alleen de hele reis.
  • Hoe nu verder?

Beste antwoord door Erryt NS

Dat is vreemd dat je de ticket niet gratis kon annuleren en/of wijzigen. Zou je opnieuw contact willen opnemen? Mijn collega's zullen dit dan kosteloos voor je in orde maken.

Bekijk origineel

4 reacties

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9230 reacties
  • Antwoord
  • 22 maart 2025

Dat is vreemd dat je de ticket niet gratis kon annuleren en/of wijzigen. Zou je opnieuw contact willen opnemen? Mijn collega's zullen dit dan kosteloos voor je in orde maken.


  • Auteur
  • Reisadviseur*
  • 55 reacties
  • 22 maart 2025
Erryt NS schreef:

Dat is vreemd dat je de ticket niet gratis kon annuleren en/of wijzigen. Zou je opnieuw contact willen opnemen? Mijn collega's zullen dit dan kosteloos voor je in orde maken.

Ik heb twee keer gebeld en kreeg twee keer hetzelfde antwoord van verschillende mensen. Ik vermoed dat het een software-probleem is. Een derde keer bellen lijkt me voorlopig even zinloos.

Intussen ben ik zelf aan het proberen geslagen. Ik heb op de site van Eurostar het Eurostar-deel gewijzigd naar een andere dag. Kan daar wel gratis. Dan zou ik bij NS Internationaal alleen het Early-Bird-deel over moeten houden.

Op het moment staat er op NSI bij mijn boeking “Uw wijziging is gelukt. U ontvangt binnen 1 uur een bevestigingsmail met uw tickets”. Alleen dat staat er al 2 uur en drie kwartier. Ik heb nu helemaal geen toegang tot het ticket meer, dus ga ik wachten tot dat wel weer zo is. Tenzij dat te lang duurt.


  • Auteur
  • Reisadviseur*
  • 55 reacties
  • 23 maart 2025

Update: Ik heb eerst 20 minuten met NSI gechat en daarna nog maar eens gebeld. Dit keer wél een vriendelijke meneer, die het probleem (in nog eens 20 minuten) gratis heeft opgelost 😀.

Volgens hem zijn er door de stakingen in België op het moment meer EuroCity-boekingen met hetzelfde probleem. Maar zijn collega’s hadden dit gewoon gisteren al gratis moeten oplossen.


Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4065 reacties
  • 23 maart 2025

Tja, NS Internationaal. 


Reageer