Ik ben vorige maand met de trein van Utrecht naar Bern gegaan. Helaas is er tussen Freiburg en Basel iemand voor de trein gesprongen waardoor er geen treinen mee reden.
Afgezien van de waardeloze informatievoorziening van de NS waarbij ze de eerste 2 keer aangaven dat ik een ander trein kon pakken terwijl er helemaal geen treinen meer reden vanwege die aanrijding.
Nadat ik nog een keer had gebeld gaven ze aan dat ik ervoor kon kiezen om te wachten of om te kijken of ik ander vervoer kon pakken naar Basel. Ik vroeg toen of deze kosten vergoed werden en de medewerker gaf aan dat ik die kon indienen als ik terug was.
Ik ben toen met 2 bussen naar Basel SBB gegaan en die kosten heb ik zelf betaald. Nu heb ik deze ingediend en krijg ik te horen dat deze niet worden vergoed en ze verwijzen naar de algemene voorwaarden.
Ik snap niet dat de NS medewerker mij informatie geeft die volgens de algemene voorwaarden niet mogelijk zijn. Ik zou het fijn zijn als de NS gewoon dat uitvoert wat de medewerker aan de telefoon zegt. Ik check niet de algemene voorwaarden als ik in Freiburg met 1000 man sta en moet uitzoeken hoe ik mijn reis moet voortzetten, ik ga ervan uit dat de medewerker aan de telefoon mij goed adviseert over mijn rechten en plichten.
Mijn vraag is dus of ik deze kosten niet alsnog terug kan krijgen.