beantwoord

Geld terug vragen bij verkeerd uitchecken bij poortje (wanneer in het buitenland ingechekt)

  • 10 July 2023
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Hoi, ik reisde in mei van Duitsland terug naar Nederland en moest in Utrecht overstappen van een DB trein naar een NS trein. Ik had geen paaltje op het perron gezien om uin te checken en ging dus fout naar de poortjes om in te checken (maar ik moest er eerst uit...). 
Nu heb ik dus in mijn reishistorie een uitcheck in Utrecht met wat op een gemiste incheck lijkt, maar bij de geautomatiseerde procedure kan ik geen buitenlandse station invoeren als begin van de reis. Bovendien had ik voor de rit Muenchen-Utrecht een kaartje gekocht, dus ik zou de 20euro van de verkeerde uitcheckactie bij de poortjes in Utrecht terug willen vragen.

Hoe doe ik dat?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 July 2023, 10:45

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen ElenaK en welkom bij de NS Community!

Je kunt hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen de extra transactie dan corrigeren. Deze zijn telefonisch, via chat en Social Media te bereiken. Op deze pagina vind je alle contactopties.

Reputatie 7
Badge +1

Voor de volgende keer: koop bij DB een kaartje voor het volledige traject. Dan hoef je nergens in of uit te checken.

Badge +3

Nu heb ik dus in mijn reishistorie een uitcheck in Utrecht met wat op een gemiste incheck lijkt, maar bij de geautomatiseerde procedure kan ik geen buitenlandse station invoeren als begin van de reis.

Je moet dan Utrecht - Utrecht ‘invullen’ voor die losse uitcheck, maar omdat dat niet lukt zal het via de Klantenservice moeten.

Heb je na de handeling aan de verkeerde kant van het poortje in Utrecht alsnog ingecheckt (aan de buitenkant), of ben je nietswetend verder gereisd? Dan mis je misschien ook nog een in/uitcheck op je bestemming.

De overstappaaltjes in Utrecht staan midden op het perron, ongeveer tussen de roltrappen en de vaste trappen, met een witte kubus erboven. In ieder geval op spoor 5/7 en 18/19 (en andere perrons waar internationale treinen stoppen).

Reageer