De basis van ieder ticket is hetzelfde: vertrek- en aankomststation en reisdatum. Daarnaast vaak ook nog reserveringsgegevens zoals rijtuignummer en stoelnummer. Dat wordt door iedereen in het buitenland begrepen, ook als de informatie in het Nederlands is.
Uiteindelijk komen de tickets toch allemaal uit dezelfde ticketing backoffice, namelijk die van Deutsche Bahn (HaCon).
Uiteindelijk komen de tickets toch allemaal uit dezelfde ticketing backoffice, namelijk die van Deutsche Bahn (HaCon).
Dat hangt ervan af, voor welk buitenland je een ticket gekocht hebt. Het kan bv. ook SNCF zijn.
Mja, is het uiteindelijk nog altijd allemaal het platform van Bene, met praktisch dezelfde layout, et cetera.
Hangt van soort ticket af: eigenlijk waren ooit alle treintickets/kaartjes/biljetten NIET treingebonden, je kon er binnen een vastgestelde termijn (was ooit zelfs 2 mnd voor INTern.) van A naar B (en evt ook terug) -met zoveel stops als je maar kon doen maar wel steeds via een min of meer vastgestelde trace.
Dat is in feite nog steeds zo voor binnenl. tickets: al gelden die nog maar 1 dag.
MAAR de meeste mensen die dit vragen weten dat totaal niet en hebben er ook geen enkel belang bij-die denken ala plane dat het voor die dag/tijd/van A naar B is, met vastgelegde zetels.
Nou-das dus makkelijk zat-al vele, vele jaren (zal ooit ook wel op instigatie van de EU verordonneerd zijn-dit voor de klagers) is het vrije verkoop-en er zat ooit zelfs wel wat commissie bij, maar ook dat is afgeschaft. Er zijn dus 10tallen wederverkopers en sinds de hoogvlucht van de IT lukt dat ook prima. Vermijdt enkel van die cowboys als railninja: enkel bergen problems asl het dan toch misgaat. Maar er is ook al jaren de treinreiswinkel met happyrail die dit kan verzorgen. Blijkbaar speurt NS-int (dat ik zelf als het ff kan zo veel mogelijk mijdt) een gat in de markt en springt erin.