beantwoord

Naar Berlijn op vrijdag 9 september vanuit Bad Bentheim

  • 7 September 2022
  • 5 reacties
  • 199 Bekeken

Ik heb voor aanstaande vrijdag een reis geboekt naar Berlijn (IC 143 - 10:22 uur vanuit Deventer). De staking gooit roet in het eten, hierdoor overweeg ik om met de auto naar Bad Bentheim te reizen om vanuit daar met de trein verder te reizen. Kan ik er vanuit gaan dat deze trein op Duits grondgebied wel zal rijden?

icon

Beste antwoord door Tamzin 7 September 2022, 15:04

Bekijk origineel

5 reacties

In Nederland rijden vrijdag geen treinen dus u kunt er vanuit gaan dat DB zal rijden tussen Bad Bentheim en Berlijn v.v.

Hoe zeker is dat want ik moet vanuit bergen op zoom met de auto daarheen.

Reputatie 7
Badge +3

DB wil op stakingsdagen in Nederland het materieel in Duitsland hebben. Ga er maar vanuit dat de treinen vanaf Bad Bentheim volgens dienstregeling rijden.

Reputatie 7
Badge +1

Er is OOK iets blijkbaar aan de hand (schienenbruch oid) iets ten O van Hannover-en nav een heel andere vraag bleek dat al heden tot nog wel 1-2 weken hierdoor de anders nogal ruime aanbod ook van ICE van H via de VW-stad Wolfsburg naar B sterk is ingekrompen, met Warnung ´wir erwarten sehr hohe Nachfrage´. Die 2-uurlijkse IC-treinen worden niet getoond. Dus: het ligt uitermate nogal voor de hand bij de bron, DB=bahn.de, te kijken wat die nu bieden. Als je zo´n goedkoper Sparpreis ticket hebt-is sowieso al dan hele dag geldig vanwege wegvallen deel vd rit.

Al bijna 2 jaar is bij DB overigens niks echt zeker-behalve dan dat er immer Verspaetung ist. In de praktijk worden de 8 duitse wagons in Benth van een DB-lok voorzien (vandaar de 10 min wacht), gaat de Schaffner=Zugbegleiter nog eens extra rond om die lastige Ausländer erop te wijzen dat dus echt dat Maske op moet (in Niedersachsen zelfs eigenlijk een FFP2) en dan gaan ze heus wel-vanaf daar is er dus ook DB-Personal. Daar heeft NS of bonden dus totaal niks meer mee te maken.

Reputatie 7
Badge +1

gaat de Schaffner=Zugbegleiter nog eens extra rond om die lastige Ausländer erop te wijzen dat dus echt dat Maske op moet (in Niedersachsen zelfs eigenlijk een FFP2)

In Fernverkehr.is geen FFP2 noodzakelijk.

Reageer