beantwoord

naar Vise (Wezet), met weekend vrij

  • 4 October 2022
  • 8 reacties
  • 344 Bekeken

Met NS Weekend vrij mag ik kosteloos tot station Eijsden reizen.

Bij NS internationaal kan ik voor € 2,50 een kaartje kopen voor het traject Eijsden - Vise (Wezet) 

Moet ik nou uitstappen in Eijsden om uit te checken bij NS, dan een uur wachten op de volgende trein naar Vise. Ik verwacht niet dat ik het haal om uit de trein te stappen, uit te checken en weer in dezelfde trein mijn rit te vervolgen.

Is hetzelfde ook het geval indien ik de reis andersom maak.

icon

Beste antwoord door Isitimela 4 October 2022, 12:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Je kunt het best een ticket voor de volledige reis kopen via NS International. Bij het kopen van het ticket geef je dan aan dat je 100% korting hebt in Nederland, dan betaal je alleen voor het Belgische deel. Vergeet dan niet om je OV-chipkaart mee te nemen, hiermee dien je bij controle aan te tonen dat je een abonnement hebt waarmee je vrij reist. 

Reputatie 7
Badge +1

Je hoeft nergens in of uit te checken. Ook niet voor aansluitende binnenlandse treinen:

https://www.nsinternational.com/nl/tickets/ns-abonnement-en-internationaal-reizen

Het beste koop je inderdaad een kaartje voor de hele reis, vanaf je beginstation.

dank voor de antwoorden.

ik begrijp hem. ik check dus niet in mijn Weekend Vrij, maar reis met het NS Internationaal ticket. bij controle kunnen ze zien dat ik Weekend vrij (op mijn OVC) heb in NL door de kaart te scannen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Klopt, koop de ticket bijvoorbeeld wel een dag van te voren, want als u kort voor vertrek bestelt, wordt u verwezen naar een telefoonnummer. Het lukt dan wel maar is meer gedoe.

Het reizen op deze wijze mag echter gewoon. Het is in principe een buitenlandse reis, dus de middagspits vervalt. De meeste mensen gebruiken het in combinatie met een vervolgbewijs in België. België geeft veel mogelijkheden bij reizen van Belgisch station naar een ander Belgisch station, en het is vaak slim om op deze manier van en naar de zuiderburen te reizen. Zelf doe ik dat met de seniorenkaart en vroeger reisde ik vaak met de Railpass.

Reputatie 7
Badge +1

Even duur-en dus kan je zeuren dat je dus dubbel betaalt-is een enkeltje Mstr-Wezet/Visë uit de NMBS automaat te Mstr (er staan er zelfs 2)-krijg je ook nog een echt biljet voor en komend uit de IC heb je toch altijd bijna een kwartier om je aldaar te vermaken en die handeling te verrichten.

Heb je belse korting wegens leeftijd, dan gelden die meest ook pas vanaf V/W-of aan iets hogere prijs vanaf Mstr (junior Gopass 1 of senior-retour). Vandaag weer eens aan de stakerij.

Reputatie 7
Badge +1

Even duur-en dus kan je zeuren dat je dus dubbel betaalt-is een enkeltje Mstr-Wezet/Visë uit de NMBS automaat te Mstr (er staan er zelfs 2)-krijg je ook nog een echt biljet voor en komend uit de IC heb je toch altijd bijna een kwartier om je aldaar te vermaken en die handeling te verrichten.

Je hebt het mis. Een enkele reis Maastricht - Visé kost €5,70. Met 100% korting in Nederland is het maar €2,50.

Heb je belse korting wegens leeftijd, dan gelden die meest ook pas vanaf V/W-of aan iets hogere prijs vanaf Mstr (junior Gopass 1 of senior-retour).

Je zou het beste eerst de prijzen bekijken voordat je iets opschrijft. Dat "iets” is in februari "veel meer” geworden.

Vandaag weer eens aan de stakerij.

Niet te vroeg victorie kraaien. De staking begint pas vanaf 22u00. Dat gaan de reizigers maar beperkt voelen. 

En sinds de regering een aantal jaren terug een minimumdienstverlening heeft afgedwongen, rijdt er op de meeste trajecten (buiten de provincies Namen en Luxemburg) wel iets.

Ik ga morgen iets vroeger opstaan. Dan geraak ik normaal gezien wel met de trein op het werk. En indien niet, dan heb ik nog een bus. 

@Henk_NL, ik hoop dat je morgen niet pendelt van/naar Leuven? Dan gaat het waarschijnlijk wat langer duren. Maar in tegenstelling tot de staking in de regio Midden/Utrecht recent, ga je waarschijnlijk wél kunnen reizen. 😉

 

@Henk_NL, ik hoop dat je morgen niet pendelt van/naar Leuven? Dan gaat het waarschijnlijk wat langer duren. Maar in tegenstelling tot de staking in de regio Midden/Utrecht recent, ga je waarschijnlijk wél kunnen reizen. 😉

Vrijdag kom ik Belgie terug onveilig maken :)

Reageer