nachttrein Amsterdam- Zürich gecancelled maar reed toch.


Had 2 kaartjes voor de nachttrein amsterdam-zürich en zag 3 uur van tevoren via mijn App van DB  dat de haltes Amsterdam en Utrecht uitvielen.

Bij de informatie balie kreeg ik te horen dat deze trein uitviel en dit werd ook omgeroepen.

Ik kreeg een alternatief via Arnhem ( met 5 keer overstappen!!) wat ik natuurlijk aangenomen heb om toch zaterdag ochtend in Zürich aan te komen.

Wat schets mijn verbazing als ik om 20.20 via  de vertrekaankonding op het station  toch mijn nachttrein zie staan.

Helaas zaten mijn koffers nog in de kluis dus ik kwam pas om 20.30 op het perron ( de trein vertrok om 20.24 ) 

Ik ben dus maar via het  alternatief gereden ...daar de volgende verrassing. Tussen Arnhem en Oberhausen reden bussen na 20 uur 

( was niet op mijn info van ns.nl aangegeven) we stonden hutje mutje.

Gelukkig heeft de buschauffeur mij via Kleve Düsseldorf gestuurd, alwaar ik aansluiting had op mijn alternative Route.

 

Aan goede kommunikatie / informatie ontbreekt het bij beiden. DB en NS 

 

 


12 reacties

Reputatie 7
Badge

Afgelopen woensdagavond zou ik ook met de Nightjet naar Zurich gaan. Vlak voor vertrek een bericht dat die geannuleerd was. Bij NS Internationaal het dringende advies om met VIAS en nachtelijke ICE's naar Zurich te reizen. Was toch anders dan een eigen compartiment met bed. Plus nachtelijke overstap in creepy Duisburg. En haasten in Frankfurt om de aansluiting te halen.

Ik zie helaas niet waarom deze trein eerst is aangemeld als geannuleerd. Deze trein is inderdaad wel gewoon gegaan. Indien je hier een klacht over indient kunnen mijn collega's dit wellicht wel voor je achterhalen. Dat kan je doen door dit formulier in te vullen. Laat je ons weten wat eruit is gekomen?

Net gedaan , helaas moet je daar een adres ( postcode )in Nederland ingeven anders werkt het niet.( ik woon in het buitenland)

Het "leuke" was ook nog dat de dame bij de informatie balie mij antwoorden op de vraag of ik dan niet in köln kon instappen ( via den bosch) " deze trein rijdt überhaupt niet". Dat was om ca.18.30.

Om 19.05 had ik de papieren van mijn alternative Route in de hand. Daar zou ik pas om 21.24 richting Arnhem vetrekken dus ik ging nog rustig wat eten in de tussentijd.

 

Reputatie 7
Badge +1

Dat kan je doen door dit formulier in te vullen. Laat je ons weten wat eruit is gekomen?

Kun jij ons dan misschien laten weten vanaf wanneer dat formulier ook met een buitenlands adres te gebruiken is?

Ik kan daar helaas geen antwoord op geven. Je kan dan het beste contact opnemen met onze klantenservice om de klacht en/of claim in te dienen.

Ik heb het adres van mijn ouders maar opgegeven...

Badge +3

Ik heb het adres van mijn ouders maar opgegeven...

3511ER huisnummer 100 is ook prima (hoofdkantoor NS Laan van Puntenburg Utrecht).

Reputatie 7
Badge +1

Ik kan daar helaas geen antwoord op geven. Je kan dan het beste contact opnemen met onze klantenservice om de klacht en/of claim in te dienen.

De internationale klantenservice heeft 9 maanden achterstand. Maar heb je dan geen kanaal om dit soort simpele bugs van de website langs door te geven?

Ik heb even het e.e.a. nagevraagd en het is niet per se een bug. Er is inderdaad informatie doorgekomen over dat de trein niet zou rijden en dit was het plan. Of de verzonden/verkregen informatie niet correct was is niet zeker. Het lijkt er eerder op dat er in de tussentijd een oplossing is gevonden om de trein alsnog te laten rijden, omdat er bij de trein die wel reed wat rijtuigen ontbraken. Hopelijk geeft dit iets meer duidelijkheid.

Reputatie 7
Badge

Ik vind het wel apart dat ik pas rond 19.15 de melding kreeg dat de Nightjet opgeheven was. Volgens de website van ÖBB reed de Nightjet wel tussen Keulen en Zurich. Na aankomst in Utrecht Centraal moest ik me melden bij NS Internationaal waar al een zeer lange rij stond. De medewerkers die de reizigers moesten helpen droegen ProRail hesjes en maakten een nogal overspannen indruk. Reizigers werden onder druk gezet om voor de nachtelijke verbinding met veel overstappen te kiezen. De boodschap was dat alle verdere treinen volgeboekt waren, ook de dag erop. Propvolle IC naar Arnhem, propvolle VIAS naar Duisburg plus een behoorlijk volle ICE tussen Keulen en Frankfurt. Niet één van de leukste reizen die ik ooit heb gemaakt. Heb nu een claim ingediend bij ÖBB Nightjet. 

Het lijkt er inderdaad op dat er veel verwarring is ontstaan op dat moment. Ik kan me goed voorstellen dat dit geen prettige ervaring is geweest.

Datauitwisseling met de Duitsers is al jaren een probleem. NSI en DB communiceren bijzonder slecht. Dan krijg je dit soort fratsen …

Reageer