NMBS Off-Peak Unlimited Zomer Maandabonnement (€59)

  • 29 June 2023
  • 9 reacties
  • 410 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 133 reacties

 

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/summer-abo

Tijdens de zomervakantie, van 1 juli 2023 t.e.m. 3 september 2023, kan je onbeperkt reizen in 1e (€89) of 2e klas (€59) op het volledige NMBS-net (uitgezonderd grenspunten) gedurende de geldigheidsperiode van 1 maand en:

➔ Vanaf 9u00 op weekdagen;

➔ Geen tijdsbeperking tijdens weekends en op feestdagen (vrijdag 21 juli en dinsdag 15 augustus).

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/summer-abo

 

Meer info over de Off-Peak Unlimited

https://www.belgiantrain.be/-/media/files/pdf/productfiches/off-peak-summer-abo-opsa/off-peak-summer-abo-nl-20230701.ashx

 

Welk kaartje heb ik nodig met een NS Weekend Vrij of NS Dalvrij abonnement 

voor het traject vanaf de grens tot het eerste station in België?

 

 


9 reacties

Fiche Billet Standard fond coul v2.indd (belgiantrain.be)

 

Badge +3

Dat geeft volgens mij aan dat je om de grens over te komen een NMBS vervoerbewijs van/naar Maastricht, Roosendaal etc. moet hebben? Vreemd dat Breda er dan niet bij staat.

Voor naar België zul je dan een vervoerbewijs naar Noorderkempen moeten regelen, en dat mag natuurlijk ook een internationaal ticket zijn.

Neem aan dat Breda niet genoemd wordt omdat je daar geen NMBS tickets naar Noorderkempen kunt kopen (of andersom)? Of omdat (strikt genomen) NMBS niet tot Breda rijdt (maar wel tot Maastricht/Roosendaal)?

Reputatie 7
Badge +4

Met Weekendvrij of Dalvrij koopt u een kaartje bij NSInternational van uw vertrekstation in Nederland en u geeft op dat u 100 procent korting heeft. U vult daarop het eerste station in over de Belgische grens. Dat is vaak Noorderkempen. U betaalt dan alleen voor he traject van de grens naar Noorderkempen, reken op een euro of vijf. Dezelfde truc kunt u nog iets goedkoper uithalen met een kaartje naar Visé of Essen. Dit zijn beide plaatsen die net over de grens liggen.

Uw Weekendvrij is het bewijs van uw recht van 100 procent korting in Nederland, en moet dus uw persoonlijke chipkaart met dit abonnement kunnen tonen.U checkt met deze kaart NIET in, maar u opent het brede poortje met Scan Ticket door de vierkante code voor de lezer te houden.

Als dit niet lukt, checkt u in met uw persoonlijke chipkaart  en meteen weer uit, maar u blijft dan binnen de poortjes en reist verder met uw e-ticket. Dat is legaal.

Reputatie 3

 Vreemd dat Breda er dan niet bij staat.

In de voorwaarden staat dat dit ticket te combineren is met een grensoverschrijdend vervoerbewijs, maar niet met een internationaal vervoerbewijs. Dat zijn twee verschillende dingen. In Nederland kun je met een keuzedag ook de grens overschrijden, maar dat maakt een keuzedag geen internationaal vervoerbewijs voor DB en NS.

Je kunt bijvoorbeeld van Antwerpen naar Roosendaal met een grensoverschrijdend vervoerbewijs, maar als je naar Breda wilt dan heb je een internationaal vervoerbewijs nodig. Bij de NMBS-automaat in bijvoorbeeld Antwerpen (maar ook op elk ander station met een NMBS-automaat) kun je een ticket naar Roosendaal kopen, maar als je naar Breda wilt heb je een internationaal ticket van NMBS International of de internationale ticketbalie nodig. Dat hebben NS en NMBS met elkaar samen zo bedacht. 🙄

Logisch dat Breda er niet bij staat dus en Roosendaal en Maastricht wel.

Reputatie 7

Een grensoverschrijdend vervoerbewijs is strikt gezien natuurlijk automatisch ook een internationaal vervoerbewijs🙄. Maar ze bedoelen natuurlijk inderdaad alleen de NMBS-stoptreintjes die tot het eerste station over de grens gaan (niet van toepassing in Breda dus, helaas!). Niet duidelijk geformuleerd.

Reputatie 3

Niet duidelijk geformuleerd. 

Misschien voor Nederlanders niet. Voor Belgische treinreizigers over het algemeen (gelukkig) wel.

Reputatie 7

Niet duidelijk geformuleerd. 

Misschien voor Nederlanders niet. Voor Belgische treinreizigers over het algemeen (gelukkig) wel.

Dat neem ik aan inderdaad. En voor hen is het natuurlijk ook bedoeld. 

Badge +3

 Vreemd dat Breda er dan niet bij staat.

In de voorwaarden staat dat dit ticket te combineren is met een grensoverschrijdend vervoerbewijs, maar niet met een internationaal vervoerbewijs. Dat zijn twee verschillende dingen.

Je kunt bijvoorbeeld van Antwerpen naar Roosendaal met een grensoverschrijdend vervoerbewijs, maar als je naar Breda wilt dan heb je een internationaal vervoerbewijs nodig. Bij de NMBS-automaat in bijvoorbeeld Antwerpen kun je een ticket naar Roosendaal kopen, maar als je naar Breda wilt heb je een internationaal ticket van NMBS International of de internationale ticketbalie nodig. Dat hebben NS en NMBS met elkaar samen zo bedacht. 🙄

Logisch dat Breda er niet bij staat dus en Roosendaal en Maastricht wel.

Precies dat bedoelde ik.

Richting België mag je natuurlijk gewoon een internationaal ticket hebben tot Noorderkempen (met korting op het NL deel wegens abonnement). Voor naar België via Roosendaal of Visé hetzelfde.

De andere kant op (richting NL over de grens), regel maar een NMBS ticket erbij vanuit Essen (B) of Visé, en dan is het verder in orde.

Hoe je van Noorderkempen naar Breda komt? Zelf weten, daar zijn zeker en vast (internationale) tickets voor te krijgen!

Logisch toch!? Je NMBS reis (geldigheid ticket) eindigt dan slechts op Noorderkempen, dus met een internationaal ticket verder naar Breda (of verder) is prima 🤔🙄😣

Badge +3

Met Weekendvrij of Dalvrij koopt u een kaartje bij NSInternational van uw vertrekstation in Nederland en u geeft op dat u 100 procent korting heeft. U vult daarop het eerste station in over de Belgische grens. Dat is vaak Noorderkempen.

Lukt dat? Dan is het prima!

Maar ik begreep dat er roet in het eten gegooid wordt door die nieuwe/tijdelijke voorwaarden voor ‘early bird’ tickets, terwijl de prijs helemaal niet wijzigt als je een andere trein wilt nemen !?

Ik zal me verder moeten inlezen, maar blijkbaar maakt het dus wel uit (niet zozeer qua prijs, die is altijd hetzelfde voor naar Antwerpen of Brussel) maar het tijdstip/slot waarop je ‘mag reizen’? 🤔🙄

Of vergis ik me met richting Duitsland (verplicht reserveren en zo)?

Reageer