beantwoord

NS business card koppelen aan NS International account

  • 27 August 2022
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Ik sta nu 30 minuten in de wacht (telefoon) om een boeking bij NS International te wijzigen. Geen enkele indicatie hoe lang dit gaat duren. Kan 1 minuut zijn; kan 4 uur zijn…. Dus deze community maar even proberen.

 

Ik heb een boeking via mijn NS Business Card gemaakt voor een ticket van Amsterdam naar Antwerpen (NS International). Ik heb een boekingscode. Graag wil ik dit ticket wijzigen of inzien. Echter, als ik inlog op NS international geen boekingen. Ook als ik uitlog en naar “direct boekingen inzien” ga (https://mijntickets.nsinternational.nl/nl) en mijn boekingscode invoer (bij het veld “dossiernummer” for some reason) dan vertelt de site mij “Het dossiernummer (DNR) werd niet gevonden.”.

In de NS International (iOS-)app kan ik de tickets zien maar niet wijzigen….


Bellen betekent wachten en het is totaal onduidelijk hoe lang….

 

Wat nu?

 

Ik kan mij voorstellen dat een onderliggende oorzaak is dat ik de boeking zakelijk, via mijn NS Business Card, heb gedaan maar dat de boekingen/tickets vervolgens worden gekoppeld aan mijn NS International account dat persoonlijk/niet-zakelijk is. (mijn NS Business Card account en mijn persoonlijke NS account hebben hetzelfde email adres).

 

Ik heb ook de indruk dat de korting waarop ik recht heb (daluren) bij mijn NS Business Card NIET in mindering wordt gebracht op mijn internationale boekingen. Vermoedelijk omdat mijn internationale boekingen, zelfs als ze gedaan zijn via mijn NS Business Card, gekoppeld worden aan mijn persoonlijke/niet-zakelijke NS account (heeft hetzelfde email adres….).

 

Erg vervelend. Zeker omdat het een ticket van 124 euro betreft. Daarvoor verwacht ik toch iets meer respons.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 27 August 2022, 15:19

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi checkdef en welkom bij de NS Community! 

Het is inderdaad ontzettend druk bij onze klantenservice. Hoe vervelend dat is, staat er op dit moment een wachttijd van meer dan 80 minuten wanneer je belt. Heb je inmiddels al iemand gesproken? Met het wijzigen van de boeking kan ik je helaas niet helpen via deze weg. Dus ik hoop dat je snel contact hebt met de klantenservice!

Wanneer je boekt via je Mijn NS Zakelijk, worden de kosten wel juist berekend. Na het betalen, zou je hierin ook de boeking na ongeveer 48 uur moeten kunnen vinden. Ook kun je het ticket laden in de NS International app wanneer je de mail met het ticket hebt ontvangen. Deze kun je via de mail laden in de app.

Dankjewel voor je reactie Lorena. Kan mij voorstellen dat het extra druk is nu. 80 minuten ga ik niet aan de lijn zitten dus ik laat het maar gewoon zo.

Ik heb een Daluren abonnement/Business Card en betaal (geloof ik) per maand achteraf. Ik heb binnen Mijn NS Zakelijk gezocht onder “Mijn bestellingen” maar vind daar mijn boekingen niet terug. Zoek ik op de juiste plek? 

(Ik zie ook geen andere plek waar ik de boekingen zou kunnen zien)

 

Verder heb ik in mijn (aparte) NS International account (daar vind ik de boekingen ook niet trouwens) aangegeven dat ik 40% korting in NL heb. Ik neem aan dat NS International begrijpt dat dat alleen geldt voor de dal-uren. Klopt dat?

Reputatie 6
Badge +2

De wachtrij is op het moment wat afgezakt en staat nu op ongeveer 15 minuten. Je kan dus zeker nog bellen. Als je belt naar 030 2300023 kies dan voor optie 1-1 in het keuzemenu. Voor zover ik kan vinden, zoek je wel op de juiste plek. De boeking zou in jouw overzicht moeten komen te staan als je via je Mijn NS Zakelijk hebt geboekt. Via de mail kun je in ieder geval het ticket nog wel in de NS International app downloaden. Als je dat hebt gedaan, moet je deze wel terug kunnen vinden bij ‘boekingen’.
Als je aangeeft dat je met 40% korting reist in Nederland, wordt daar zeker rekening mee gehouden. Voor internationale tickets zijn de daluren wel afwijkend. Mocht je dat interessant vinden, kun je dat hier nog terugvinden.

Reageer