beantwoord

Reizen naar Innsbruck op 9 september tijdens NS staking

  • 7 September 2022
  • 2 reacties
  • 131 Bekeken

Goede avond,

Ik heb tickets voor de Nightjet op 9 september in de avond naar Innsbruck vanuit Amsterdam, uitgevoerd door de DB (zie de reis hieronder). 

Er staat nu op NS international dat door de staking ook internationale treinen uitvallen (maar nog geen specifieke informatie over de Nightjets naar Oostenrijk/Zwitserland/Zuid-Duitsland. Mijn vraag is nu: valt mijn trein helemaal uit of rijdt hij wel gewoon vanaf Duitsland weer? En kunnen jullie inzien vanuit waar ik dan wel het beste kan opstappen? Rijdt de Nightjet bv wel vanaf Venlo of Köln West?

Groet Chris

 

  • 19:34

    Utrecht CentraalSpoor 14

    13h 03m Nightjet
    Night Jet - 421

    Vrije zitplaats

    •  Trein deels opgeheven
    • Reserveren verplicht
    • Speciale tarieven
    • 20:07 's-Hertogenbosch
    •  Venlo(Gr)

      Grensovergang bij Venlo(Gr)

    • 22:09 Köln West
    • 23:09 Bonn Hbf
    • 23:44 Koblenz Hbf
    • 00:39 Mainz Hbf
    • 00:58 Frankfurt(M) Flughafen Fernbf
    • 01:13 Frankfurt(Main)Süd
    • 02:39 Würzburg Hbf
    • 03:36 Nürnberg Hbf
    • 06:23 Augsburg Hbf
    • 07:11 München Hbf
    • 08:03 Rosenheim
    •  Kufstein

      Grensovergang bij Kufstein

    Verberg tussenstops & details

    08:3722 minSpoor 4

  • 08:59

    Wörgl HbfSpoor 1

    2h 51mIC
    IC - 515

    Vrije zitplaats

    Toon tussenstops & details

  • 11:50

    SchladmingSpoor 2

 

icon

Beste antwoord door bahnrider 7 September 2022, 20:03

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zal in NL zeker niet rijden. De laatste x gestald in Dǘsseldorf-maar ik meen dat op jouw dag de normale route via Emmerich er ook weer eens uit zou liggen. Stalling heeft uiteraard ook te maken met voorzieningen-in Venlo zijn die er domweg niet.

Een dag of wat vooraf op nightjet.com of bahn.de kijken. Als je helemaal op zeker wilt spelen-dan K kiezen. En je kan er ook vrijwel 100% zeker van zijn dat aank. next morning wel uurtje later is-of nog meer. Zag hem laatst net een x in Arnh voorbij komen en wat viel me dat tegen-afgehuurd vorige eeuw materieel nog zonder AC. Al zijn voor deze ritten uiteraard 2 sets nodig.

Een dag of wat terug is ter plekke met veel bombarie het bestelde ontwerp van nieuwe sets getoond.

Reputatie 7
Badge +1

De 421 rijdt dan pas vanaf Keulen. Er zouden wel enkele ICE's moeten rijden:
https://www.bahn.de/service/fahrplaene/aktuell

Reageer