beantwoord

Strenge veiligheidscontrole Eurostar?

  • 15 August 2022
  • 10 reacties
  • 631 Bekeken

Reputatie 5

Hoe werkt de veiligheidscontrole voordat je in de Eurostar stapt eigenlijk? Is dat net zo streng als op vliegvelden (geen water mee, tandpasta/parfum in aparte doorzichtige zakjes, schoenen uit, alles uit je zakken halen, zelf ook nog door een scanner heen lopen voordat je door mag, etc.) of zijn ze daar minder streng?

icon

Beste antwoord door Isitimela 15 August 2022, 15:37

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als je op Google zoekt naar Eurostar bagagecheck krijg je een overzicht. Vloeistoffen mogen onbeperkt mee zo te zien

Hier staat wel wat mooie info: https://help.eurostar.com/faq/nl-nl/vraag/Hoe-verloopt-de-veiligheidscontrole-in-het-station.

Reputatie 5

Weet u ook of je al je zakken (sleutels etc.) leeg moet halen omdat je zelf ook nog door een (metaal(?))scanner moet? Dat zie ik op die site nergens staan. 

En ik neem aan dat als je gewoon vloeistoffen mee moet nemen, dat je die gewoon in je tas kunt laten zitten en niet moeilijk hoeft te doen met van die aparte plastic zakjes zoals op luchthavens?

Reputatie 7
Badge +1

Weet u ook of je al je zakken (sleutels etc.) leeg moet halen omdat je zelf ook nog door een (metaal(?))scanner moet? Dat zie ik op die site nergens staan. 

En ik neem aan dat als je gewoon vloeistoffen mee moet nemen, dat je die gewoon in je tas kunt laten zitten en niet moeilijk hoeft te doen met van die aparte plastic zakjes zoals op luchthavens?

Dat je je zakken leeg moet halen lijkt mij volkomen logisch. Anders is zo'n scan natuurlijk nutteloos.

Reputatie 6
Badge +1

Toen ik met de Eurostar ging (met overstap in Brussel), ging de veiligheidscontrole eigenlijk net als op het vliegveld. Er zijn poortjes waar je je paspoort kunt scannen, of je kunt je ID-kaart of paspoort laten controleren bij een medewerker. 

Je bagage gaat door een röntgenscanner, ook je zakken moet je leegmaken en bijvoorbeeld je riem en horloge moeten af. Vloeistoffen hoeven niet in zakjes en hoeven ook niet in kleine verpakkingen worden meegenomen. Zelf moet je ook door een scanner, ik weet alleen niet meer of dit een CT-scan was (zoals op Schiphol), of een “simpele” metaaldetector. 

Reputatie 5

Weet u ook of je al je zakken (sleutels etc.) leeg moet halen omdat je zelf ook nog door een (metaal(?))scanner moet? Dat zie ik op die site nergens staan. 

En ik neem aan dat als je gewoon vloeistoffen mee moet nemen, dat je die gewoon in je tas kunt laten zitten en niet moeilijk hoeft te doen met van die aparte plastic zakjes zoals op luchthavens?

Dat je je zakken leeg moet halen lijkt mij volkomen logisch. Anders is zo'n scan natuurlijk nutteloos.

Ik heb ooit wel eens (in Frankrijk (?)) gehad dat op het perron dat alleen je tas door zo’n ding moest en zelf kon je gewoon zonder gescand te worden doorlopen. Ik dacht misschien is dat hier ook zo.

Reputatie 7
Badge +1

Nee dus. Overigens pak ik hem morgen vanaf LON-tenminste 2 uur tevoren aanw. zijn.

Let bij TERUGreis ook op de vanwege brexit veel strengere Invoerregels-die op zich los staan van de safety-check; GEEN zuivel/melk/vlees/vis, in principe/theorie zelfs geen sandwich ham voor onderweg. Ben wel benieuwd zelf hoe dat in de controles nu verwerkt zit

Reputatie 7
Badge

In St.Pancras kan sprake zijn van behoorlijk lange Schiphol-achtige rijen voor de incheck. 

Reputatie 7
Badge +1

En net krijg ik een @mail van hun waarin staat dat het wegens de grote hitte aangeraden is drinken/water mee te nemen en dat dit onbeperkt kan/mag.

Reputatie 7
Badge +1

In St.Pancras kan sprake zijn van behoorlijk lange Schiphol-achtige rijen voor de incheck. 

Die worden mede veroorzaakt doordat sommige mensen veel te vroeg komen. 1,5 uur van tevoren is ruim voldoende.

Reageer