beantwoord

technische storing NS international

  • 7 January 2023
  • 6 reacties
  • 455 Bekeken

Hoi hoii,

In december was het gewoon nog mogelijk om via NS international tickets te boeken voor binnen Duitsland, dus van Aken naar Offenburg. Nu is dat ineens alleen nog maar telefonisch mogelijk, vanwege een technische storing. Weet iemand misschien wanneer dat opgelost wordt of hoe je anders eventueel kan boeken? Lang aan de telefoon hangen heb ik ook niet zo'n zin in.

Alvast bedankt! :)

icon

Beste antwoord door rvdborgt 7 January 2023, 23:38

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik zou zeggen: boek gewoon via DB. Die website werkt doorgaans ook beter.

ik heb voor je even nachecken..

 

maandag 9-1-2023  van Maastricht naar Offenbach HBF  is wel zichtbaar..

anders even je aangeven waar je instapt..

 

Pierre

 

Reputatie 7
Badge +1

maandag 9-1-2023  van Maastricht naar Offenbach HBF  is wel zichtbaar..

anders even je aangeven waar je instapt..

De vraag was Aken-Offenburg. Maar de vraag is inderdaad wel wat de hele reis is.

Weet ik , Aachen is vlakbij Maastricht he ..

 

Reputatie 7
Badge +2

Eygelshoven Markt - Offenbach Hbf is het dichtst bij het gewenste traject wat online boekbaar is, daar gaat dan nog 3 euro van de prijs af als je boekt met 100% korting in Nederland (dat boeit de conducteur na Aken toch niet).

Maar in dit geval loont boeken bij DB wel, daar is het goedkoopste ticket (voor morgen) liefst 20 euro goedkoper dan bij NS International. Dat zal toch niet in het extra stukje Herzogenrath Grens - Aken zitten lijkt me.

Reputatie 7
Badge +1

Maar in dit geval loont boeken bij DB wel, daar is het goedkoopste ticket (voor morgen) liefst 20 euro goedkoper dan bij NS International. Dat zal toch niet in het extra stukje Herzogenrath Grens - Aken zitten lijkt me.

Dat kan wel degelijk. NS boekt dergelijke reizen ook via het DB-systeem en voor een reis Nederland-Duitsland (en verder) zouden de prijzen daardoor in principe gelijk moeten zijn bij DB en NS. Maar de prijzen met en zonder een stukje Nederland (of België) erbij kunnen een behoorlijk stuk afwijken, in beide richtingen overigens (dus goedkoper of duurder).

Reageer