beantwoord

Uitchecken terwijl je in de trein blijft zitten

  • 1 June 2023
  • 4 reacties
  • 140 Bekeken

Vanmiddag reis ik naar Berlijn. Ik heb een internationaal ticket vanaf Hengelo maar ik woon in Amersfoort.  Ik wil in Amersfoort alvast in de trein naar Berlijn stappen. Ik kan inchecken in Amersfoort met de OV chipkaart. Maar hoe check ik in Hengelo weer uit? Kan ik in de trein uitchecken? Of kan de conducteur dat doen? Of moet ik uit de trein sprinten en op het perron een paaltje vinden en dan weer de trein in?

icon

Beste antwoord door Tochjo 1 June 2023, 09:15

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

U kunt niet in de trein uitchecken en de conducteur kan dat ook niet doen. Eigenlijk zou u dus inderdaad in Hengelo kort de trein uit moeten om uit te checken.

De beste oplossing voor dit probleem is om een internationaal vervoerbewijs te kopen vanaf het vertrekstation in Nederland. Maar dat is voor deze reis geen oplossing meer. Wellicht kunt u een e-ticket kopen voor de reis van Amersfoort naar Hengelo? Als u met uw OV-chipkaart wil reizen, bijvoorbeeld omdat u dan met korting kunt reizen, dan zou ik zelf het uitchecken laten zitten en achteraf het te veel betaalde instaptarief terugvragen. Een nettere optie is een eerdere trein van Amersfoort naar Hengelo te nemen, zodat er tijd is om daar uit te checken.

Reputatie 7
Badge +4

Het is achteraf maar in dit soort gevallen had u beter een internationaal kaartje van Amersfoort naar Berlijn kunnen kopen met de voor u geldende korting. Die kunt u voor Nederland bij het bestellen invullen. U opent dan in Amersfoort het poortje met de code die op uw internationale ticket staat, U kunt niet in de trein uitchecken en de conducteur kan dat ook niet. Met deze constructie is uitchecken in Hengelo op het perron toch een optie, al is het onhandig. De paaltjes zijn wel goed en snel te vinden. Zoals u  al las is de gedachte van u wel begrijpelijk om het zo te doen, maar het kan dus veel handiger en met veel minder stress. U kunt het aan laten komen op vergeten uit te checken en dat terugvragen maar dat is niet echt handig en ook nog gedoe.

Reputatie 7
Badge

Ik zou het er niet op wagen om in Hengelo snel uit en in te stappen om uit te checken. Pure stress. Is het geen optie om tussen Amersfoort en Hengelo een trein eerder te nemen?

Trein eerder is een goed advies. Had ik nog niet aangedacht, scheelt inderdaad stress in Hengelo.

Bedankt voor jullie reacties!

Reageer